שאל את הרב

בעיה בזוגיות

חדשות כיפה הרב רפי פוירשטיין 02/06/03 23:49 ב בסיון התשסג

שאלה

שלום,

יש לי בעיה שמטרידה אותי והייתי רוצה להתייעץ איתך :

אני בחורה בת 27 (עוד מעט) ועד עכשיו לא יצאתי עם משהו בצורה רצינית , עד עכשיו כל

( 10 ) הבחורים שיצאתי איתם זה תמיד נגמר בבכי (לרוב שלי ).

לאחרונה הציע לי בחור מהאוניברסיטה לצאת איתו זה בחור שאני מכירה באופן שטחי למדי כבר הרבה זמן , והשבוע אנחנו נפגשים לפגישה חמישית.

מה שמפריע לי זה שהוא מתלהב מהקשר ואני לא כל כך. שאני מנסה לבדוק ממה זה נובע אז אני מוצאת חסרונות כמו: שהוא מעשן, שהוא לא דתי, שיש לו זקן וצחוק מצחיק - תרוצים כאלה לא ממש רציניים . מצד שני היתרונות שלו הם: הוא מוכן ללכת לקראתי בעניין הדת, הוא מתחשב ומתעניין במה שיש לי לומר והוא מעריך אותי כאדם.

מה שמוזר פה זה שאני לא נפגשת איתו אז אני חושבת מתי הוא יתקשר ואני חושבת על נושאי שיחה כדי שלא יהיו שתיקות, אני מנתחת את הפגישה ובודקת מה הוא אמר ומה אני אמרתי - בקצור הוא כל הזמן יושב במחשבות שלי (לא בגלל הפרפרים והתרגשות אלא בגלל הדאגות)

ואז מה שקורה שהוא מתקשר ואנחנו קובעים לצאת אז השיחה זורמת אבל אני יוצאת ממנה מדוכאת ומדוכדכת ולקראת הפגישות אין לי את הצפיה לקראתו ולא את ההתרגשות , והאמת שאני חושבת על שבעתיד הוא יצטרך לגעת בי אני ממש נגעלת לפעמים . אבל שנוצר משבר באחת הפגישות והגעתי למסקנה שהעלבתי אותי (ושבגלל זה הקשר נגמר ) הגעתי עד למקום העבודה להתנצל בפניו (אני לא עושה את זה בדרך כלל) .

מה שמפחיד אותי זה : שהמחשבה שיש לי חבר כמו כולם (מה שעד עכשיו לא היה לי ) זה מה שמשמח אותי ואני לא כל כך מתלהבת מהאדם עצמו אלא רק מההרגשה הזאת. ואני לא רוצה ליצור מצב של אכזבה של הבחור אם זה לא זה אני רוצה לגמור את עכשיו בלי להסתבך יותר מדי.

אני יודעת על עצמי שאני בחורה פחדנית מכל שלב חדש בחיים שלי תמיד דמיינתי את הנורא מכול ואחר זה התברר ככלום כך היה בכיתה א' וזה נמשך עד עכשיו ולכן יכול להיות שהרגשות השליליים הללו נובעים מהעובדה שבגלל שהקשר הולך יחסית בסדר לכל מה שהיה לי קודם אז הפחד מופיע ועולה.

אודה על עצתך המהירה

חג שמח

תשובה

ב"ה

רוב שלומות.
,רבותינו אמרו "שאלת חכם יותר מחצי תשובה" ואכן בשאלתך את מנתחת יפה את כל לבטיך.
מתיאורך {כפי שקראתי אותו במכתבך - וזה לא מספיק - אך ככיוון לחשיבה} נראה שאת מוצאת ענין בקשר זה. נתקי אותו לרגע מהעתיד, ונסי לבחון כל שלב כשהוא לכשעצמו. לעיתים החשיבה על העתיד הצפוי משתקת את שינוי המחשבה כיון שהיא מהוה שינוי דראמטי מידי יחסית למצב בו את נמצאת עכשיו.
יחד עם זאת בדקי היטב את הנושא ה'דתי' - למה הכוונה שהוא מוכן ללכת לקראתך? האם הוא שוקל לקבל על עצממו עול מצוות ולקיים בית שומר מצוות? זאת נקודה חשובה שעושיה להקשות במידה והתשובה לשאלותי היא 'לא'. אך במידה והתשובה לשאלות אלה היא 'כן', אזי יש לבחון את הקשר בהדרגה. גם הנכונות לקיים אורח חיים יההודי רצוי שתנבע מהזדהות בסיסית, כיון שזה על פי רוב, תנאי לים של שותפות אמת בתחומים החשובים בחיי האדם.

בברכה רפי פוירשטין

כתבות נוספות