מכה שנית: ראש הממשלה הצרפתי בנאום ציוני

גבריאל אטאל, ראש הממשלה של צרפת, ממשיך לתקוף את חברי מפלגת השמאל הקיצוני על התעלמותם מהטרגדיה שעברה ישראל והודה: "הרגשתי לא פעם בושה בתקופה האחרונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/24 19:52 כט בניסן התשפד

מכה שנית: ראש הממשלה הצרפתי בנאום ציוני
ראש ממשלת צרפת גבריאל אטאל, צילום: Frederic Legrand - COMEO,Shutterstock

ראש הממשלה הצרפתי גבריאל אטאל הוכיח בעבר כי הוא מתנגד לקולות העולים בצרפת ומאשימים את ישראל במלחמה, תוך התעלמות מהקורבנות הישראלים ב-7 באוקטובר. היום (ג') הוא נשא נאום דומה, ובו תקף את מפלגת השמאל הקיצוני וטען: "הם צריכים להתבייש".

"אנחנו מתקשים לשמוע את הטפות המוסר של אנשים מסוימים, שמסבירים באופן ברור לחברה הישראלית שהם מגזימים בתגובתם", פתח ואמר אטאל, וזכה למחיאות כפיים סוערות. "קשה לנו לשמוע הטפות מוסר לעם שסבל מזוועה כזו שהגיעה עד ליבו".

"שלום מעולם לא הגיע באמצעות שנאה"

"הרגשתי לא פעם בושה בתקופה האחרונה" התוודה ראש הממשלה הצרפתי. "בושה בלשמוע איך תמיד אותם אנשים, אפילו באסיפה הלאומית, מוצאים תירוצים ומעמידים את הדרמה ב'פרספקטיבה'. בושה כשמקשיבים לנבחרי ציבור מסוימים ממפלגת השמאל הקיצוני מדברים על תנועת התנגדות. בושה לראות את מנהיג מפלגת השמאל הקיצוני מעודד שנאה, מבצע את הרמיזות המקוממות ביותר. הוא צריך להתבייש בכך שמעולם לא אמר מילה על הקורבנות של 7 באוקטובר".

"תחת סמכותו של נשיא הרפובליקה עם ממשלתי, אנו נלחמים למען השלום באזור" הבהיר, "אנו נלחמים ללא לאות כדי להימנע מהסלמה. אבל אני אומר זאת לנציגי מפלגת השמאל הקיצוני, שלום מעולם לא הגיע באמצעות שנאה".