עמית סוסנה: "אני אשא את הצלקות האלה כל חיי"

בהקרנת הבכורה של הסרט "זעקות ואז שתיקה" שחושף את פשעי המין של מחבלי החמאס בשבעה באוקטובר ובשבי, החטופה ששוחררה עמית סוסנה קראה לשחרורם של אלו שעדיין שם

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 11:18 ל בניסן התשפד

עמית סוסנה: "אני אשא את הצלקות האלה כל חיי"
עמית סוסנה, צילום: מטה משפחות החטופים

הסרט "זעקות ואז שתיקה" החושף את פשעי המין של החמאס בשבעה באוקטובר ולאחריו משודר היום (ד') בהקרנת בכורה באירוח של רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג. עמית סוסנה, שחזרה משבי החמאס ומככבת בסרט עם עדותה המטלטלת, נשאה דברים לפני הקרנתו. "נכון להיום, אני למעשה בין הנשים הבודדות שהתמזל מזלם וניתנה להם ההזדמנות לספר את הסיפור שלהן בעצמן", פתחה, "ואני מקווה שבקרוב מאוד ניצולים וניצולות נוספים יוכלו לספר את סיפורם".

עמית סוסנה: באותה קלות יכולתי עדיין להיות שם, בשבי

סוסנה הודתה: "כשאני עומדת כאן היום, אחרי שחזרתי הביתה ביום האחרון של הסכם שחרור החטופים, אני מבינה שוב כמה אני ברת מזל שאני עדיין בחיים, להיות חופשיה, להיות בטוחה ומוקפת באנשים שאני אוהבת ושאוהבים אותי. אני מנסה להזכיר לעצמי כל יום שבאותה קלות יכולתי עדיין להיות שם, בשבי, או באותה קלות להיהרג". מטרתו העיקרית של הנאום היא לקרוא לשחרורם של החטופים שעוד שם.

"למרות שאנשים יכולים לנסות ולהזדהות עם הקושי של להיות בשבי במשך זמן כה רב, אף אדם לא באמת יוכל להבין", קבעה סוסנה, "הגוף והנפש שלכם נמצאים במצב מתמיד של טראומה, והזוועה גדולה יותר ממה שכל בן אדם יכול לשאת. איכשהו הצלחתי להחזיק מעמד 55 ימים ארוכים. מבחינתי זה לא אפשרי לדמיין איך זה להיות שם במשך 215 ימים, כאשר כל שנייה מרגישה כמו חיים שלמים, כאשר כל נשימה שאתה לוקח מרגישה כאילו זו הנשימה האחרונה שלך".

"האנשים האלה חסרי ידע מוחלט לגבי האירועים שהתרחשו על ידי חמאס"

סוסנה התייחסה להפגנות האלימות נגד ישראל ברחבי העולם ולהזדהות עם מחבלי חמאס והכחשת מעשיהם האכזריים: "ברור לכולנו שהאנשים האלה חסרי ידע מוחלט לגבי האירועים שהתרחשו על ידי חמאס. לאנשים האלה אני רוצה לומר, בצורה ברורה ובקול רם, שהפשעים האלה אכן קרו. זה קרה לאנשים טובים, לחברים שלי, וזה קרה גם לי ואני אשא את הצלקות האלה כל חיי. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לשחרר את החטופים האלה עכשיו".