מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתקפה חריפה על ביידן בסנאט האמריקני: "תן לישראל את מה שהיא צריכה"

ההחלטה לעצור את משלוחי הנשק לישראל לא עברה חלק בגרון של חלק מהסנאטורים האמריקנים. אחד מהם, לינדזי גרהאם, התפוצץ על ההחלטה וטען: "המערכה הזו היא הירושימה ונגסאקי על סטרואידים"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 08/05/24 22:00 ל בניסן התשפד

מתקפה חריפה על ביידן בסנאט האמריקני: "תן לישראל את מה שהיא צריכה"
ביידן, מותקף מבית, צילום: Miriam Alster,Flash90

בעוד שבישראל מתלבטים כיצד להתמודד עיכוב משלוחי הנשק מצד ארצות הברית, האמריקנים מתמודדים עם מחאה מבית על המהלך. במהלך השימוע בקונגרס, התייחס מזכיר המדינה לויד אוסטין להחלטה לעצור את משלוחי הנשק כהעברת מסר לישראל על הפעולה ברפיח, וחטף נאום זועם מצד הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם.

לינדזי גרהאם

לינדזי גרהאם צילום: US Senate Photo Office, WIKIMEDIA, נחלת הכלל

"המערכה הזו היא הירושימה ונגסאקי על סטרואידים"

גרהאם לא אהב את המהלך האמריקני ותקף את אוסטין: "ישראל הותקפה בשבועות האחרונים על ידי איראן, חיזבאללה וחמאס שמייחלים להשמדתה. אתה אומר לי שאתה הולך ללמד אותם איך להילחם ובמה הם יכולים או לא יכולים להשתמש כשכולם מסביבם רוצים להרוג אותם ואת כל היהודים? אתה אומר לי שאם נמנע מישראל נשק במאבק הקיומי על חייה כמדינת היהודים - זה לא ישדר מסר שגוי לחיזבאללה וחמאס".

מזכיר המדינה הסביר בתגובה כי מדובר בהחלטה של הנשיא ביידן שקיבלה את תמיכתו, אך הסנאטור לא נרגע, וזעק: "זו החלטה הרת אסון. אם נעצור את הנשק הדרוש להשמדת אויבי מדינת ישראל בזמן שהיא עומדת בפני סכנה לעתידה - נשלם מחיר כבד. תן לישראל את מה שהיא צריכה כדי להילחם במלחמה. הם לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד. המערכה הזו היא הירושימה ונגסאקי על סטרואידים".