שאל את הרב

סרטי אהבה - מה רע?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/03/20 15:49 ה בניסן התשפ

שאלה

היי שלום (:

רציתי לשאול שאלה: מה הבעיה כל כך בסרטי אהבה?

קראתי גם שאלה שהיתה דומה לשאלה שלי, והבנתי שכשאנחנו רואים סרט עוברים אלינו מסרים בלי הסינון של המוח. אבל עדיין, מה הבעיה בסרטי אהבה? מתי שהוא בעז"ה גם לי תהיה אהבה! אמנם אני מאמינה שהיא תהיה אחרת ויותר קדושה, אבל עדיין אהבה. ואני מאמינה שגם באהבה שלי בעתיד יהיו חיבוקים ונשיקות! אז מה הבעיה שאני רואה סרטי אהבה? אני גם יודעת שאני לא יעשה כל דבר שהם עשו בסרט.

תודה!

תשובה

שלום כרמל!

את שואלת שאלה מעולה. סרטי אהבה הם משהו כל כך מרגש, שמח, קליל, כיפי.. מוזר לחשוב עליהם בתור דבר בעייתי או אסור. ממש יפה שאת מחפשת מה עומד מאחורי זה, ובמיוחד שאת לא מסתפקת רק בתשובה ששמעת אלא מנסה להבין באמת.

סרטי אהבה נמצאים בכל חברה, אין קולנוע שלא יהיו בו כמה סרטי אהבה. וזה לא סתם. האהבה נוגעת לכולנו ולכן כל כך מעניינת אותנו. וכמו שאמרת- בע"ה גם לך תהיה אהבה (אמן!), וכמובן שגם היא תכלול חיבוקים ונשיקות. קשה לדמיין חיים בלי אהבה, היא דבר ענק ומשמעותי מאוד. דווקא בגלל החשיבות העצומה שלה, חשוב שנבין מה היא באמת.

כתבת שאת מאמינה שהאהבה שלך תהיה אחרת ויותר קדושה, ולדעתי פה הנקודה. הרבה פעמים בסרטים האהבה מוצגת לנו בתור דבר מרגש ורומנטי, כל מיני קשרים מטלטלים וצירופי מקרים שעושים פרפרים בבטן או התאהבויות שמבוססות על מראה חיצוני וכו'. כשאנחנו רואים סרט שמציג את האהבה בצורה מסויימת, זה "מחנך" אותנו וגורם לזה שבעתיד כשנחפש אהבה נחפש משהו שדומה לאהבה שאנחנו מכירים מהסרט. והשאלה היא אם זה סוג האהבה שאנחנו באמת מחפשים.

אני מאמינה שאהבה אמיתית היא דבר אחר לגמרי, רגש שמתפתח לאט לאט, מתוך הערכה, אמון, שיתוף ונתינה... אהבה כזאת היא הרבה יותר עמוקה ויציבה, זה קשר אמיתי שממנו בונים בית ומשפחה. אל תדאגי, זה לא אומר שהאהבה היא רק רצינית וכבדה, גם באהבה כזאת יש חיבוקים ונשיקות והרבה כיף.

קשה להתנזר לגמרי מסרטי אהבה ביום אחד, אז אני ממליצה לך בתור התחלה לשים לב לדפוסי אהבה שמוצגים בסרט ולהיות ביקורתית כלפיהם. וכשאת בוחרת סרט, לחפש משהו שהאהבה בו פחות מלאכותית ושגם יש בו תוכן נוסף מעבר לרומנטיקה. וחוץ מהתפיסה המעוותת שאפשר לקבל מתוך סרטי אהבה, יש את הפן של שמירה על צניעות שגם לזה כדאי לשים לב.

ממליצה לך להתייעץ עם אמא, אחות, מדריכה או חברה בוגרת שאת סומכת עליה. תמיד עוזר :)

מקווה שהצלחתי לענות על השאלה שלך, המון בהצלחה!

עידית

כתבות נוספות