תודו לנו אחר כך: 5 דברים שאסור לשכוח לפני שטסים לחו"ל

סוף סוף הוצאתם את התכניות לפועל וסגרתם טיסה עם החברים לחו"ל? המשימות שלכם בדרך לטיול לא מסתיימות כאן - 5 דברים שאתם חייבים לעשות לפני שעולים על המטוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 15:02 ל בניסן התשפד

תודו לנו אחר כך: 5 דברים שאסור לשכוח לפני שטסים לחו"ל
אל תשכחו, צילום: PeopleImages.com - Yuri A,Shutterstock

אם כבר לקחתם חופש מהעבודה, שברתם חסכונות והסכמתם לעצמכם להתפנק בחופשה קצרה בחו"ל - כדאי שתעשו את זה נכון. לא מתחשק לכם להיתקע באמצע הטיול בלי אוכל, בלי תכניות או בלי נעליים מתאימות למזג האוויר. הנה 5 דברים שכדאי שתזכרו לפני שאתם טסים.

1. ביטוח טיסה

סגרתם טיסה בזול, מלון במיקום מעולה, ונדמה לכם שסיימתם את המשימות החשובות. אך לא פחות חשוב הוא ביטוח הטיסה - לא מתחשק לכם להיתקע באמצע ארץ זרה כשאתם זקוקים (חס וחלילה) לטיפול רפואי או חילוץ, ועל הדרך תוכלו לבטח את הכבודה שלכם ולוודא שלא תבלו בלי מזוודה. תורידו לכם את המשימה הזאת מהראש וטוסו בראש שקט.

רק שלא תיתקעו

רק שלא תיתקעו צילום: fokke baarssen,Shutterstock

2. תכנון אוכל

לא פחות חשוב מתכנון לו"ז, חשוב לתכנן מה תאכלו. לשומרי כשרות טיול מחוץ לארץ עלול להיות מאתגר יותר ולכן אתם חייבים להתכונן מראש. חפשו את המסעדות הכשרות ובתי החב"ד באזורכם, הקדישו מקום במזוודה למצרכים יבשים כמו קרקרים וקופסאות שימורים ותוודאו שהבטן לא תקרקר לכם בזמן שאתם עושים סלפי עם האייפל.

3. מזג האוויר

תכניות ופנטזיות על שיזוף הן דבר נחמד, אך ישנה גם המציאות. סגרתם טיסה? נפלא, עכשיו תבדקו את מזג האוויר הצפוי בתאריכים המתכוננים. הלו"ז שלכם, הבגדים שתארזו, האתרים שתבקרו בהם, כל אלו יושפעו ממזג האוויר בטיול שלכם. יום שמשי? נצלו אותו לפארקים ונופים. יום גשום? זה הזמן שלכם לשופינג - רק אל תשכחו מטריה עבור הריצות בין חנות לחנות.

שימו לב למזג האוויר

שימו לב למזג האוויר צילום: Jaromir Chalabala,Shutterstock

4. המרת כסף

סביר להניח שאף אחד מכם לא ישכח לקחת איתו כסף כשהוא טס לחו"ל, אך חשוב לזכור גם להמיר אותו לכסף המקומי במדינה אליה אתם מגיעים. בררו בקבוצות פייסבוק למיניהן היכן הכי כדאי להמיר את הכסף - הרבה פעמים שדה התעופה הוא לא האופציה הכי טובה. בדרך כלל יהיה עדיף להגיע עם דולר או יורו ולהמיר במדינה שאליה טסתם.

5. תכנית גיבוי

גם אם תכננתם לו"ז מושלם עם כל האתרים שאתם רוצים להספיק לבקר בהם במשך הזמן הקצוב של הטיול שלכם, אתם חייבים שתהיה לכם גם תכנית גיבוי. אתם אף פעם לא יכולים לדעת איזה גשם יצוץ, איזה אתר ייסגר במפתיע בגלל חג מקומי ואיפה יהיה עמוס כל כך שלא תרצו לחכות בתור. תכינו מראש רשימה עם אטרקציות שיש בעיר כך שבמקרה הצורך תוכלו לשלוף ולהציל את המצב.