מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סרטון חדש הוביל לקביעת מותו של ליאור רודאיף ז"ל: "עבודת נמלים מדהימה של אנשי המודיעין"

חבר הוועדה לבחינת מצב החטופים הסביר בראיון הבוקר על תהליך ההכרזה על מותו של החטוף ליאור רודאיף ז"ל. "בשבוע האחרון אנשי המודיעין הצליחו לקבל חומרים שונים, חלקם מצולמים, שאפשרו לנו לקבוע את מותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 13:04 ל בניסן התשפד

סרטון חדש הוביל לקביעת מותו של ליאור רודאיף ז"ל: "עבודת נמלים מדהימה של אנשי המודיעין"
ליאור רודאיף ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

אמש (ג') נודעי כי ליאור רודאיף, תושב היישוב ניר יצחק, נרצח בשבעה באוקטובר וגופתו נחטפה ומאז מוחזקת בידי חמאס. פרופסור עופר מרין, חבר הוועדה לבחינת מצב החטופים, הסביר הבוקר בראיון לקלמן ליבסקינד ורועי שרון בכאן רשת ב' על תהליך קביעת המוות.

המקרה הספיציפי הזה מצטרף למקרה של דרור אור ז"ל, "אנשים שלא היה לגביהם שום מידע מאז פרוץ המלחמה. משפחות שנמצאות בחוסר ודאות מוחלט. בשבוע האחרון אנשי המודיעין הצליחו לקבל חומרים שונים, חלקם מצולמים, שאפשרו לנו לקבוע את מותו".

חמאס תיעד את הטבח במצלמות גו פרו

רודאיף ז"ל היה חבר בכיתת הכוננות בקיבוץ, נפצע בקרב ממושך, נהרג וגופתו נלקחה לעזה. מרין מתאר: "הוועדה ישבה כבר עשרות פעמים, אנחנו מבינים היטב את חשיבותה. כאשר מגיעים חומרים חדשים, אנחנו מתכנסים בתוך יממה גם אם מדובר בסוף שבוע. לא מעט חומרים חדשים הגיעו השבוע".

הפרופסור נזהר שלא להיכנס לפרטים, וציין כי מדובר בסרטון שלא היה קיים קודם. "אנשי חמאס עסקו מאוד בתיעוד עם מצלמות גו פרו ויש מצלמות אבטחה בתוך עזה, ככל שצה"ל התקדם הגענו לחומרים חדשים". הוועדה קבעה מוות של למעלה מ-30 אנשים, וכולם היו על סמך חומרים חזותיים, כאשר צה"ל מביא תיעודים חדשים כל הזמן, "עבודת נמלים מדהימה של אנשי המודיעין". הפרופסור ציין את חשיבות ההכרעה שמעניקה הוועדה, "עד כמה שמדובר בבשורת איוב, לפחות יש בה ודאות וזה מקל, למרות שאין בשורה קשה מזו". רודאיף ז"ל היה בן 61 במותו, ובמשך עשרות שנים התנדב כנהג אמבולנס באשכול. היה נשוי ליפה במשך 38 שנים, אבא לנעם, נדב, בר ובן, וסבא לתומר, דגן ושי.