יושב ראש קרן קהילות: "רוצים עוד ועוד משפחות שיבואו לייהד את האיזורים הללו"

עו"ד יצחק לקס, יו"ר קרן קהילות, מסביר ל"חדשות כיפה" על מטרות הארגון: "אני מדבר בפה גדול ובקול צלול וברור על ייהוד הנגב והגליל" | על המצב בעם: "הפיזור של הגרעינים הוא חיבור מהותי אל האנשים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/07/23 17:48 ו באב התשפג

יושב ראש קרן קהילות: "רוצים עוד ועוד משפחות שיבואו לייהד את האיזורים הללו"
עו"ד יצחק לקס, צילום: כיפה

כנס "פניהם איש אל אחיו" של קרן קהילות התקיים היום (ב') במלון דן בירושלים. הקרן מאגדת למעלה מ-70 גרעינים עם למעלה מעשרת אלפים משפחות; ובכנס השתתפו רבנים, שרים, חברי כנסת, ראשי ופעילי גרעינים תורניים מעשרות ערים ופעילי ציבור נוספים. בראיון ל"חדשות כיפה" סיפר עו"ד יצחק לקס, יושב ראש הקרן, על הפעילות שלה ומטרותיה.

"אני מדבר בפה גדול ובקול צלול וברור על ייהוד הנגב והגליל"

הוא סיפר עוד אלפי המשפחות שתחת הקרן: "המשפחות קובעות את מרכז חייהם באותם ערים, קונים בתים ושולחים למוסדות החינוך במקום. הם מעורבים בעיר, ממש כחלק ממנה. אנחנו פרוסים מדרום לצפון, רובם בפריפריה הגיאוגרפית אבל גם בפריפריה החברתית".

צפו בראיון עם יצחק לקס:

לקס מוסיף: "אני מדבר בפה גדול ובקול צלול וברור על ייהוד הנגב והגליל. אנחנו רוצים עוד ועוד משפחות שיבואו לייהד את האיזורים הללו. הציונות הדתית הרחבה חייבת להיות בכל אתר ואתר, והם נמצאים שם. הגרעינים הם הכוח שיוביל את מדינת ישראל בעשורים הקרובים". על הכנס הוא אמר: "הכנס הוא כנס של אהבת העם והארץ, הפיזור של הגרעינים הוא חיבור מהותי אל האנשים. שם יש שיח, והמון דברים טובים, זה מה שיוצר את האהבה והאחדות".

אות אהבת העם והארץ

בכנס הוענק "אות אהבת העם והארץ" של הגרעינים התורניים לעיתונאית והסופרת סיון רהב מאיר, למייסד ויו"ר השומר החדש יואל זילברמן ולרב ליאו די, ששכל את שתי בנותיו מאיה ורינה ואת אשתו לוסי בפיגוע טרור נוראי בחג הפסח האחרון בבקעת הירדן.