הרב דוד תורג'מן: "פעם קראו לנו הגרעין הטורדני"

הרב דוד תורג'מן, ראש הגרעין בדימונה וגם ראש הישיבה במקום, מספר על תחילת הפעילות בעיר ועל השינוי בגישה: "האתגרים החברתיים כמעט מאחורינו. היו פעם כל מיני אי הבנות או תקלות למיניהן, היום יש אהבה גדולה לגרעין"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/07/23 15:28 ו באב התשפג

הרב דוד תורג'מן: "פעם קראו לנו הגרעין הטורדני"
הרב דוד תורג'מן, צילום: כיפה

צפו בראיון עם הרב דוד תורג'מן:

כנס "פניהם איש אל אחיו" של קרן קהילות התקיים היום (ב') במלון דן בירושלים. הקרן מאגדת למעלה מ-70 גרעינים עם למעלה מעשרת אלפים משפחות; ובכנס השתתפו רבנים, שרים, חברי כנסת, ראשי ופעילי גרעינים תורניים מעשרות ערים ופעילי ציבור נוספים. בראיון ל"חדשות כיפה" סיפר הרב דוד תורג'מן, ראש הגרעין בדימונה וגם ראש הישיבה במקום, על פעילות הגרעין בעיר.

"דימונה יצאה מהכלל ללמד על הכלל"

"דימונה יצאה מהכלל ללמד על הכלל", פתח הרב תורג'מן. "התערות הקהילות בישראל היא דבר מאוד חשוב". על תחילת הפעילות בעיר סיפר הרב: "האתגרים החברתיים, כמעט הייתי אומר, מאחורינו. היו פעם כל מיני אי הבנות או תקלות למיניהן, הילדים קראו לנו הגרעין הטורדני. היום יש אהבה גדולה לגרעין. את הנקודה הזו אי אפשר לקחת".

בכנס הוענק "אות אהבת העם והארץ" של הגרעינים התורניים לעיתונאית והסופרת סיון רהב מאיר, למייסד ויו"ר השומר החדש יואל זילברמן ולרב ליאו די, ששכל את שתי בנותיו מאיה ורינה ואת אשתו לוסי בפיגוע טרור נוראי בחג הפסח האחרון בבקעת הירדן.