"רדיפה פוליטית" "חתונת השנאה": 4 חודשי עבודות שירות נגזרו על החתן

בית המשפט השלום בירושלים גזר על החתן באירוע שכונה "חתונת השנאה" 4 חודשי עבודות שירות ועל משתתף נוסף 180 שעות לתועלת הציבור | בחוננו סבורים כי "התיק הזה הוא כולו רדיפה פוליטית של הפרקליטות" וייבחנו האם לערער על הכרעת הדין וגזר הדין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/04/23 12:54 ב באייר התשפג

"חתונת השנאה": 4 חודשי עבודות שירות נגזרו על החתן
חלק מהנאשמים במהלך דיון בשנה שעברה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בבית המשפט המחוזי הורשעו לפני כחודשיים ארבעה קטינים שהשתתפו במה שזכה לכינוי "חתונת השנאה" שהתקיימה בשנת 2015, לאחר שזוכו בבית משפט השלום. היום (א') גזר בית משפט השלום בירושלים  ארבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי - על הנאשם יקיר אשבל, שהורשע בביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור והחזקת נשק, בהשתתפות בחתונה. על הנאשם צבי זלטקין, אשר הורשע בביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור, הוטלו 180 שעות שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי וקנס כספי.

להציב דגל שחור מעל ההתבטאויות המזהמות את המרחב הציבורי ועלולות לחולל אלימות

במהלך החתונה ציינו הנאשמים הבגירים בריקוד ובשירה את אירוע הטרור, תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלטי "נקמה", והנפת כלי נשק ודריכתם.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד אשרת שהם ונהורא לוי, לגזור על הנאשמים עבודות שירות וטענה כי אירוע ההסתה הינו חסר תקדים וחריג בחומרתו ובנסיבותיו, בוטה וקשה לצפייה וכי על בית המשפט להציב דגל שחור מעל ההתבטאויות המזהמות את המרחב הציבורי ועלולות לחולל אלימות, זאת לא רק משיקולי הלימה אלא גם משיקולי הרתעה. כאמור, ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות ביחס לאחד הנאשמים, חתן האירוע, והטיל עליו עבודות שירות, על נאשם אחר הוטלו שעות שירות עבודות לציבור וטרם נקבע גזר דינם של יתר הנאשמים.

"התיק הזה הוא כולו רדיפה פוליטית של הפרקליטות"

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג בתיק, תקף את החלטת בית המשפט, ואמר: "אנו סבורים כי התיק הזה הוא כולו רדיפה פוליטית של הפרקליטות. בית המשפט אימץ את התזה המופרכת של הפרקליטות שראתה באירוע מפגן הסתה. כתב האישום הזה לא היה צריך לבוא לעולם".

"מדובר באירוע שאינו מכבד אך ספונטני ללא כל כוונה לדבר ודאי שלא להסתה. האירוע כולו היה כמחאה נגד 'חקירות הצורך' שכללו אמצעים פיזיים שהפעיל שב"כ נגד עמירם בן אוליאל ונערים אחרים שהיו באותה התקופה במרתפי השב"כ. לרשויות המדינה היה נוח להסיט את הלחץ התקשורתי מהפעילות הלא חוקית הזו של שב"כ לאירוע שמוטב שלא היה קורה אך אינו חוצה את הרף הפלילי". בחוננו יבחנו האם לערער על הכרעת הדין וגזר הדין.