גם עם אילון מאסק: למה שוחח נתניהו שוחח עם בכירי עולם הטכנולוגיה?

ראש הממשלה שוחח ביממה האחרונה עם שניים מבכירי עולם הטכנולוגיה, אילון מאסק וסם אלטמן, מנכ"ל OpenAI. נתניהו הסביר לאחר השיחות כי בכוונתו להקים צוותי חשיבה כדי לדון על מדיניות לאומית בבינה המלאכותית: "כמו עם הסייבר, נהפוך למעצמת בינה מלאכותית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/06/23 17:09 טז בסיון התשפג

גם עם אילון מאסק: למה שוחח נתניהו שוחח עם בכירי עולם הטכנולוגיה?
נתניהו, שיחות עם בכירי עולם הטכנולוגיה, צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

שיחה עם אילון מאסק: הבינה המלאכותית משתלטת על חיינו ומיום ליום הופכים לכלי עוצמתי ומשפיע יותר ויותר על חיי האזרחים. ראש הממשלה נתניהו החליט לכנס בימים הקרובים צוותי חשיבה כדי לדון על מדיניות לאומית בבינה המלאכותית, הן בתחום האזרחי והן בתחום הביטחוני. עוד לפני כינוס הצוותים, שוחח נתניהו ביממה האחרונה עם בכירי עולם הטכנולוגיה אילון מאסק וסם אלטמן מנכ"ל חברת OpenAI השוהה בארץ.

נתניהו שוחח עם בכירי עולם הטכנולוגיה צילום: ללא

הלילה (א') שוחח נתניהו בטלפון עם אילון מאסק ואחריה אמר: "קיימתי אמש שיחה ממושכת עם אילון מאסק, אדם שאני מאוד מעריך את תבונתו ואת תרומתו לאנושות. אנחנו בפתחו של עידן חדש לאנושות, עידן הבינה המלאכותית. הדברים משתנים בקצב מסחרר וישראל חייבת לגבש מדיניות לאומית בנושא הזה".

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI. צילום: אוניברסיטת תל אביב

שתי התובנות של מאסק

נתניהו שיתף בשיחה עם מאסק: "הוא דיבר באריכות על שני דברים. אחד - על הצורך שממשלות יבינו הן את ההזדמנויות והן את הסכנות בבינה מלאכותית. שנית - הוא הביע את הערכתו שישראל יכולה להפוך לגורם משמעותי בעניין הזה בעולם". היום שוחח נתניהו גם עם סם אלטמן על שיתוף פעולה עם מדינת ישראל כדי לפתח את תחום הבינה המלאכותית וסיכם: "כפי שהפכנו את ישראל למעצמה לאומית בתחום הסייבר, כך נעשה גם בתחום הבינה המלאכותית".

מאסק, במשרד הבריאות הגיבו

אילון מאסק, שוחח עם נתניהו. הגיבו צילום: shutterstock