אנטישמיות בסלובקיה: כ-60 קברים יהודיים נותצו

עשרות קרבים ומצבות נותצו והושחתו בבית העלמין היהודי שבצפון סלובקיה, זהו האירוע האנטישמי הגדול ביותר במדינה מאז מלחמת העולם השניה. מנהיג הקהילה המקומית: "אנחנו מקווים שתושבי סלובקיה לא ישארו אדישים לאירוע הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 17:11 כ בכסלו התשפ

אנטישמיות בסלובקיה: כ-60 קברים יהודיים נותצו
בית קברות יהודי , צילום: shutterstock

עוד אירוע אנטישמי ארע באירופה: כ60 מצבות וקברים יהודיים הושחתו השבוע סמוך לכפר נמסטבו שבצפון סלובקיה, המשטרה המקומית כינתה אירוע אנטישמי ו"מפלצתי". עשרות המצבות שנותצו והופלו והנזק עדיין קשה להעריכו, על פי המשטרה.

בית הקברות שימש בעבר את הקהילה היהודית באזור, בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה, לאחר המלחמה לא נשאר שריד מן הקהילה. את בית הקברות טיפלו ותחזקו תושבי המקום, ודאגו לשמר את הקברים היהודיים.

ריצ'ארד דודה, מנהיג הקהילה היהודית במדינה: "אנחנו מקווים שתושבי סלובקיה לא ישארו אדישים לאירוע הזה". הרשויות המקומיות מסרו כי יפעלו לשקם את המצבות ההרוסות במהרה וכי מערכת אבטחה חדישה תותקן במקום כדי למנוע הישנות של המקרה.

הקונגרס היהודי העולמי מסר בהצהרה: "למרבה המזל, יהודי סלובקיה חמקו בשנים האחרונות מאירועים אנטישמיים בוטים, אך כעת נראה בבירור שבאקלים של שנאת זרים ושנאה הפושה ברחבי אירופה, כל קהילת מיעוטים מהווה יעד פוטנציאלי למתקפות אכזריות".