הושלם כיבוש "שכונת המגדלים" בעזה: זה מה שנמצא שם

צה"ל תקף בשכונת המגדלים שבמרכז עזה ומצא מבנים ממולכדים, אמצעי לחימה ומעבדה כימית לייצור נשק | החטוף תמיר אדר נרצח בשבת השחורה וגופתו בעזה | ישיבת הקבינט שנערכה הלילה הסתיימה בפיצוץ לאחר שהשרים תקפו את הרמטכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/24 07:31 כד בטבת התשפד | עודכן בתאריך 05/01/24 12:26

הושלם כיבוש "שכונת המגדלים" בעזה: זה מה שנמצא שם
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

12:00 | השבוע הושלם מבצע של צוות הקרב החטיבתי 646 בשיתוף לוחמי יחידת יהל"ם ב"שכונת המגדלים" במרכז רצועת עזה. השכונה מורכבת ממבנים גבוהים השולטים על האזור ומשמשת כתשתית טרור של ארגון הטרור חמאס. מבני השכונה שימשו כעמדות ירי נ"ט וירי נק"ל על כוחותינו ואותרו בה משגרי רקטות מחומשים ומוכנים לירי, מבנים ממולכדים, פירים ומטענים רבים. לוחמי צוות הקרב ניהלו קרבות עם אויב שנמצא במתחם, חיסלו מחבלים ואיתרו והשמידו פירים רבים.

במהלך המבצע לוחמי החטיבה איתרו אמצעי לחימה רבים, נשקי צלפים, משגרי RPG, קלצ’ניקובים, אקדחים ורובים. בסביבת המתחם נמצא מחסן ומעבדה כימית לייצור אמצעי לחימה. בפעולות הנדסיות ותקיפות אוויריות השמידו כוחות הנדסה של החטיבה וכוחות חיל האוויר מבנים ממולכדים, עמדות תצפית ופירים בתת קרקע.

צה"ל השלים תקיפה בשטח לבנון

11:00 | בשעות הבוקר מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה באזור עייתא א-שעב ומג׳דל זון שבשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו שורת תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, לצד עמדה ואתר צבאי בהם פעלו מחבלי הארגון.

החטוף תמר אדר נרצח בשבת השחורה וגופתו מוחזקת בשבי

9:30 | קיבוץ ניר עוז הודיע הבוקר (ו') על הרצחו של תמיר אדר, תושב הקיבוץ, בשבת ה-7 באוקטובר. תמיר היה בן 38, נולד וגדל בקיבוץ וחי בו עם משפחתו - אשתו הדס, ושני ילדיו הקטנים. תמיר הוא דור שלישי בקיבוץ ניר עוז, חקלאי ואיש חינוך במקצועו. סבתו יפה אדר, בת 85, נחטפה גם היא ושוחררה.

תמיר אדר

תמיר אדר צילום: מטה משפחות החטופים

סמוטריץ' ובן גביר זעמו, המחנה הממלכתי עקצו

אמש (ה') נודע כי הרמטכ"ל, הרצי הלוי, מינה צוות שיחקור את מחדל השבעה באוקטובר. שעות ספורות לאחר מכן במהלך ישיבת הקבינט שנועדה לדון ביום שאחרי המלחמה, ארבעה מהשרים תקפו את הרמטכ"ל על ההחלטה, עד לפיצוץ הישיבה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען כי "יש לי בטן מלאה על הצבא ואני שותק ומחכה שתגמר המלחמה". שאשא ביטון תקפה בתגובה ואמרה כי הוא מבקר את הצבא ולא את עצמו: "על הצבא יש לך בטן מלאה ועל הדרג המדיני לא?". סמוטריץ' ענה כי "הדרג המדיני מעכשיו הוא זה שצריך להכתיב מדיניות לצבא". "כן" ענתה לו שאשא ביטון, "רק הצבא היה פה בשנה האחרונה. אתם, הממשלה, לא הייתם פה".

השרים המשיכו וזעמו על ההחלטה למנות את שאול מופז לוועדה. בן גביר טען "הבעיה זה לא רק עצם העיתוי, תוך כדי מלחמה, אלא גם מי הדמויות. שמתם את שאול מופז, שר הביטחון של ההתנתקות לחקור? אתם פשוט נותנים לחתול לשמור על השמנת". והדגיש שההחלטה היא "שוב הקונספציה". גנץ עקץ אותו בתגובה: "איך פספסנו אותך, ראינו איך המצב הביטחוני במדינה השתפר בשנה שלך. הרמטכ"ל מדבר אתכם, עושה תחקיר על מה שצריך מבחינה צבאית לשרת את המלחמה, אלו מסקנות שצריך לעכשיו".

שאול מופז

שאול מופז מונה לוועדה, השרים זעמו, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל הסביר: צריך הפקת לקחים לאירועים הבאים

יואב גלנט יצא נגד התוקפים וזעם: "תקשיבו, אתם יושבים פה באמצע מלחמה מול אנשי צבא שמנהלים מלחמה וזה מה שאתם עסוקים בו?". הרמטכ"ל ניסה להגיב להאשמות והסביר, "קרה פה משהו שהצבא צריך להפיק ממנו לקחים. מחר אם יקרה אירוע בגזרה אחרת אנחנו רוצים להבין מה כשל בשרשרת הפיקוד. אני לא עושה את התחקיר עם המסקנות הלאומיות, אלא תחקיר של הצבא. זה תחקיר מבצעי שיש לו השלכות על הלחימה בצפון".

גלנט הדגיש כי הוא עומד לצד הרמטכ"ל: "לא מכיר את האירוע אבל מגבה את הרמטכ"ל. מירי, אני לא עובד אצלך, תני לדבר. הרמטכ"ל רוצה להיות ערוך למלחמה בצפון". הויכוח המשיך והתלהט עד שלבסוף נעמד ראש הממשלה וסגר את הישיבה.