דיווח סעודי: ישראל וקטאר דנות על עסקת חטופים חדשה

עיתון סעודי מדווח כי ישראל וקטאר מנהלות משא ומתן חשאי לשחרור חטופים | בין החטופים שישראל מבקשת לשחרר יהיו שלושה קציני צה"ל בכירים, בתמורה ישוחרר מהכלא המחבל מרואן ברגותי, מנהיג פת"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 10:03 כט בכסלו התשפד

דיווח סעודי: ישראל וקטאר דנות על עסקת חטופים חדשה
שחרור חטופים לידי הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90

עסקת שבויים חדשה? ישראל וקטאר מקיימות פגישות חשאיות באירופה כדי לדון בתנאי עסקת חטופים חדשה, כך מדווח היום (ג') העיתון הסעודי "Elaph". העסקה המדוברת תכלול ככל הנראה שחרור משבי חמאס של הילדים שנשארו, נשים, קשישים ואף שלושה קציני צה"ל בכירים שנחטפו. בתמורה ישראל תתחייב לשחרר שלוש מאות מחבלים, ביניהם מרואן ברגותי, מנהיג תנועת הפת"ח.

מרואן ברגותי, יושב בכלא הישראלי שנים ארוכות

מרואן ברגותי, יושב בכלא הישראלי שנים ארוכות | צילום: FLASH 90,FLASH 90

חברי המשלחת גויסו במיוחד ובעלי קשרים חזקים עם הקטארים

גורם דיפלומטי בכיר מסר לעיתון כי המשלחת הישראלית כוללת קציני מוסד ושב"כ, נציגי צה"ל ונציגי הממשלה. נוסף על כך למשלחת נוספו פסיכולוג ומומחה למשא ומתן. עוד דיווח העיתון כי "חברי המשלחת היו אנשי מוסד לשעבר שגויסו במיוחד למשימה זו, ובעלי ניסיון בתחום זה וקשרים חזקים עם הקטארים, לרבות כאלו המנהלים קשרים מסחריים עם קטאר באמצעות חברות זרות".

נזכיר כי רק בשבוע שעבר העריכו במערכת הביטחון כי ייקח לפחות עוד חודש של תמרון קרקעי בעזה עד שהדיון על השבת החטופים יהיה רלוונטי שוב. הגורמים טענו זהו פרק הזמן שנדרש כדי לייצר את הלחץ הצבאי שיביא את חמאס בחזרה לשולחן המשא ומתן.