לא רק פסקי דין: הג'וב החדש של אסתר חיות

נשיאת העליון בדימוס מונתה ליו"ר ועדת השיפוט לפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2024. חיות תחליף את אורן נהרי ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 07/05/24 12:22 כט בניסן התשפד

לא רק פסקי דין: הג'וב החדש של אסתר חיות
אסתר חיות, צילום: Yossi Zamir,Flash90

לא רק שופטת: מפעל הפיס הודיע היום (ג') על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אסתר חיות, ליו"ר ועדת השיפוט של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2024. חיות תחליף את אורן נהרי ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות.

חיות בירכה על המינוי: קיבלתי על עצמי את התפקיד מתוך אהבת הספרים

חיות אמרה בתגובה למינויה: "בהתרגשות רבה ובשמחה קיבלתי על עצמי לשמש השנה כיו"ר ועדת פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס. עשיתי כן מתוך אהבת הספרים ומתוך אמונה בכוחה של התרבות לשמור על רוח האדם, תמיד ובימים של צרה ומצוקה בפרט, או כמו שכתב אלתרמן "קדמון הוא כח הספרים ואין בהם חובק ידיים". חיות הוסיפה "אני מצפה לבציר ספרותי מרתק ומהנה".

שלבי בחירת הזוכים בפרס ספיר

הליך בחירת הזוכה בפרס ספיר נעשה באופן מדורג במהלך כשישה חודשים והוא כולל מספר שלבים, בשלב ראשון, בחירת "רשימה ארוכה", הכוללת 12 ספרים מבין עשרות המועמדים. בשלב שני, בחירת "רשימה קצרה", הכוללת 5 ספרים מבין ספרי ה"רשימה הארוכה". בשלב אחרון, בחירת הספר הזוכה בפרס ספיר מבין ספרי "הרשימה הקצרה".

מפעל הפיס מחלק 765 אלף שקלים עבור הסופרים בפרסים

מועמדות הספרים בכל שלב מזכה את כותביהם בפרס כספי ובסך הכל מעניק מפעל הפיס 765 אלף שקלים בפרסים לסופרים ולסופרות: פרס עבור מועמדות ברשימה ארוכה - 30 אלף שקלים לסופר, פרס עבור מועמדות ברשימה קצרה - 60 אלף שקלים לסופר. פרס לזוכה בפרס ספיר לספרות - 180 אלף שקלים, הספר מתורגם לערבית ולשפה נוספת לבחירת הזוכה.

"הפרס הספרותי היוקרתי ביותר במדינה"

יו"ר ועדת השיפוט היוצא, אורן נהרי, אמר: "פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס הוא הפרס הספרותי היוקרתי ביותר במדינה. הוא פיקדון יקר ערך שהופקד בידי ובידי חברי וחברותי לשיפוט בשנתיים האחרונות, והיינו מודעים לכך בכל רגע, בכל בחירה שעשינו. כעת הוא בידיך ובידי חבריך ואני יודע שתעשו עבודה נפלאה, שתמשיך לשמר, ולקדם, את התרבות הישראלית. בהצלחה".