גפני מאשים: "הממשלה כשלה באופן מוחלט ביוקר המחיה"

יו"ר מפלגת יהדות התורה תוקף את אוזלת ידה של הממשלה ביחס לעליית המחירים: "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים וגם לא משרד הכלכלה. הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא הזה"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 07/05/24 12:55 כט בניסן התשפד

גפני מאשים: "הממשלה כשלה באופן מוחלט ביוקר המחיה"
צילום: שריה דיאמנט

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, הביע היום (ג') ביקורת על התנהלות הממשלה ביחס ליוקר המחיה ובפתח ישיבת הוועדה אמר: "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים, גם לא משרד הכלכלה. הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא הזה. אנשים לא גומרים את החודש, משפחות קורסות מיוקר המחיה הגואה ואומרים לי שזה נושא של ועדת הכלכלה, אבל אני חושב שלא תהייה ברירה ואצטרך לכנס את הוועדה לדון בנושא. לא נעבור על כך לסדר היום".

חברת שטראוס מעלה מחירים

כזכור, רק בסוף השבוע חברת שטראוס הודיעה על עדכון המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי המחלבות בעקבות עדכון עליית המחירים במוצרים המפוקחים. בתוך כך, המוצרים שמחירם לקמעונאי יתעדכן כוללים את מוצרי החלב המפוקחים, וחלק מהמוצרים שאינם מפוקחים בהם החלב הגולמי מהווה חומר גלם משמעותי. בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה.

גם חברת תנובה העלתה מחירים

יממה לפני הודעת לשטראוס, חברת תנובה הודיעה גם היא כי היא מייקרת ב-10% בממוצע את מוצרי החלב הלא מפוקחים, וכן את המוצרים תחת המותגים סנפרוסט, טירת צבי ומאמא עוף. הדבר קורה לאחר שכבר עלו מחירי החלב שתחת צו פיקוח.