מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ערוץ ערבי פרסם סרטון של שחרור שבויה, בצה"ל תקפו: "תעמולה"

תיעוד שהופץ ברשתות הערביות מציג שחרור לכאורה של שבויה שנלקחה בידי חמאס ועמה ילדים. דובר צה"ל בערבית תקף: "חמאס מנסה לשנות את האמת באמצעות פרסום סרטון תעמולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 08:12 כז בתשרי התשפד

ערוץ ערבי פרסם סרטון של שחרור שבויה, בצה"ל תקפו: "תעמולה"
תיעוד ההימלטות, צילום: צילום מסך

רשת אל-ג'זירה פרסמה אתמול בלילה (ד') סרטון בו נראית שבויה יהודיה ועימה שני ילדים, אשר משוחררת לכאורה מתוך רצועת עזה. האישה המצולמת היא ככל הנראה אביטל אלג'ם מחולית והילדים שעימה הם שני בניה של חברתה עדי, שכנראה נחטפה. על אף שהסרטון מראה לכאורה שחרור של חטופה, לא מדובר בתיעוד עדכני אלא בתיעוד מיום שבת, כאשר אביטל הצליחה להשתחרר תוך כדי שנחטפה יחד עם הילדים.

בריאיון לmako סיפרה אלג'ם: "הם הובילו אותי ואת הילדים אל הגדר שעוטפת את הקיבוץ. הייתה שם פרצה בגדר. התחלנו ללכת לעזה: הילדים, המחבלים ואני. כל הזמן הם אמרו לי: 'מהר, מהר'. בינתיים יש כל הזמן יריות. המשכנו ועברנו את הגדר". עוד המשיכה וסיפרה: "היינו כבר ממש על עזה, ראיתי את הבתים, כשהם הורידו את אשל, הלכו לכיוון עזה ואני נשארתי עם שני הילדים. הבנתי שאנחנו משוחררים. התחלנו לחזור חזרה הביתה, לגבול, לבד, ברגל, עם שני ילדים".

"חמאס מנסה לשנות את האמת באמצעות פרסום סרטון תעמולה"

סגן אלוף אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, הגיב לתיעוד והאשים את חמאס בניסיון לטהר את כפיו דרך תעמולה: "לאחר שכל העולם ראה את פניו המכוערות והאמיתיות כארגון ברברי שהוציא להורג מאות ילדים ונשים חפים מפשע בטבח נורא, חמאס מנסה לשנות את האמת באמצעות פרסום סרטון תעמולה דרך שופרות התקשורת שלו. האמת ברורה וברורה, והיא תתברר עוד יותר בימים הקרובים. חמאס יותר גרוע מדאעש, ואנחנו נמשיך לפגוע בו בעוצמה בלי לעצור".