לא מלחיץ בכלל: פיקוד העורף הוסיף לאפליקציה התרעות בערים באירופה

לאחר אזהרת המסע שפירסם המטה לביטחון לאומי, המבקרים במאלמו, עיר האירוויזיון התבקשו להוריד את יישמון פיקוד העורף, על מנת שיוכלו להתעדכן בהינתן אירוע בעיר בזמן התחרות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/05/24 10:22 א באייר התשפד

לא מלחיץ בכלל: פיקוד העורף הוסיף לאפליקציה התרעות בערים באירופה
צבע אדום בישראל, ארכיון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חם בעיר האירוויזיון: לאחר שבשבוע שעבר דווח כי המטה לביטחון לאומי (המל"ל) החמיר את אזהרת המסע על העיר מאלמו (ללא שינוי באזהרת המסע על כלל שוודיה) - מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני) והמליץ לישראלים המתעתדים להגיע לעיר לשקול את חיוניות הנסיעה, פיקוד העורף המליץ למבקרים בעיר להוריד את יישומון פיקוד העורף, על מנת שיתריע בזמן אמת למבקרים במידה ואירוע ביטחוני יקרה בעיר.

לא רק במאלמו

לא רק במאלמו האפליקצייה תפעל, אלא גם בקופנהאגן השכנה מדנמרק, שם תתכן גם סכנה לישראלים שישהו בעיר. השלטונות השוודים הגבירו את אמצעי האבטחה במאלמו, אך יצוין, כי בניגוד למשלחת הישראלית לתחרות, המבקרים הישראלים אינם זוכים לאבטחה ייעודית.

עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024

עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024, צילום: שי פרנקו

קרן פלס: "לא משנה מה קורה בתחרות, אנחנו העברנו מסר"

קרן פלס התייחסה גם לאווירה העויינת בעיר, שנחשבת לעיר הכי אנטי ישראלית באירופה. במהלך החזרה הגנרלית של עדן גולן, נציגתנו לתחרות, היו בקהל מי ששרקו בוז והפריעו לביצוע של הזמרת. למרות כל אלה המשיכה גולן בביצוע וסיימה את השיר בהצלחה. פלס הגיבה לתקרית ואמרה: "לא משנה מה קורה בתחרות, אנחנו העברנו מסר".