גדל בקדומים ובוגר עצמונה: זה הסרוג שיחליף את המח"ט שהודח

אלוף-משנה שמר רביב נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "פארן" במקומו של אלוף-משנה עידו סעד, שהודח מתפקידו בעקבות הפיגוע שהתרחש לפני כחודש בגבול מצרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 14:07 י בתמוז התשפג

גדל בקדומים ובוגר עצמונה: זה הסרוג שיחליף את המח"ט שהודח
שמר רביב, צילום: דובר צה"ל

בעקבות הפיגוע שהתרחש לפני כחודש בגבול מצרים, כאשר בסיום התחקיר הודח מח"ט חטיבת פארן, אלוף משנה עידו סעד, היום (ה') התקיים טקס חילופי המפקדים ואלוף-משנה, שמר רביב נכנס לתפקיד במקומו. בטקס השתתפו מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד עוצבת "אדום" (80), תת-אלוף איציק כהן, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

אלוף משנה שמר רביב, נולד בשנת 1985 וגדל ביישוב קדומים בשומרון. למד במכינה הקדם צבאית "עצם" והתגייס בשנת 2001 לחטיבת הצנחנים ועבר מסלול של לוחם וקורס קציני חי"ר. בין השנים 2018-2017, שירת כמפקד מגמת טירונים בבא"ח צנחנים. בשנת 2019 הועלה לדרגת סגן אלוף ומונה למפקד גדוד "אפעה" (890) ולאחר מכן שירת כקצין אגף המבצעים בעוצבת "האש" (98). 

שמר רביב | צילום: דובר צה"ל

"משימת ההגנה בגבול סיני אינה תמה, היא רק מחליפה צורה"

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו בירך את המפקד הנכנס והמפקד היוצא. "עידו, חטיבת פארן בתקופת פיקודך הגיעה להישגים בהגנה על הגבול ובהתמודדות מול תופעת ההברחות, לעיתים גם בהברחות אלימות שכללו לחימה. על דגל החטיבה נכתב שהשקט מטעה ושהשינוי הוא מיידי וזו אמירה מדויקת גם כפי שראינו באירוע האחרון. שמר, אתה איש שטח, שמכיר את השטח היטב ומתוכו גוזר את המשמעויות. גם אתה, בן המקום ורק מי שחי את המקום מבין עד כמה אין דרך אחרת לציונות אלא לממש את עצמה כאן, אני משוכנע שאתה תדע לחבר חזון למשימה".

המח"ט שהודח, עידו סעד

המח"ט שהודח, עידו סעד צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת "פארן" הנכנס, אלוף-משנה שמר רביב: "נבואת בן גוריון מתממשת בימים אלו ביתר שאת ומשימתנו כמגני הנגב, היא לאפשר את המשך התפתחותו. משימת ההגנה בגבול סיני אינה תמה, היא רק מחליפה צורה. ברגעים אלו אני מקבל פיקוד על הגזרה- זו היא זכות גדולה עבורי ואני לא שוכח כי לפני מאה שנה זה היה חלומו של העם היהודי, להגן על עצמו בארצו".