בני גנץ בפתח ישיבות הסיעה: "ההידברות לא באמת מתקדמת"

ראשי האופוזיציה נצלו את ישיבות הסיעה הראשונות מאז הפגרה לדבר על נושא גיוס החרדים לצה"ל | גנץ התייחס לשיחות ההידברות בבית הנשיא, וחשף לא באמת מתקדמת, בעיקר בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 14:49 י באייר התשפג

בני גנץ בפתח ישיבות הסיעה: "ההידברות לא באמת מתקדמת"
גנץ. תוקף את לוין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר הפגרה, הכנסת חוזרת למושב הקיץ, שנפתח היום (ב'). בתוך כך נערכו היום ישיבות סיעה ראשונות מאז חזרה הכנסת לפעילותה, במהלכן תקפו ראשי האופוזיציה את הממשלה המכהנת והתייחסו לנושא גיוס החרדים. בני גנץ חשף: "ההידברות לא מתקדמת באף אחת מהסוגיות".

"לצערי ההידברות בבית הנשיא הגם שנעשית באווירה מכבדת, לא באמת מתקדמת"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה כי: "לצערי ההידברות בבית הנשיא הגם שנעשית באווירה טובה ומכבדת, לא באמת מתקדמת באף אחת מהסוגיות ובפרט לא בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים".

לדברי גנץ: "אני לא מפחד מדרך ארוכה - נחתור להתקדמות והסכמות בדגש על פתרון לוועדה לבחירת שופטים. אך לא נאפשר משחק על זמן כדי לאפשר לקואליציה לקדם את החקיקה ב'זמן ובמקום שנוח לה'".

לפיד לחרדים: "חיים משותפים לא עוסקים רק בזכויות, אלא גם בחובות"

לפיד, ציטט פרקי אבות

לפיד, ציטט פרקי אבות צילום: Erik Marmor/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הציג את "חוק גיוס לאומי" בפתח ישיבת הסיעה, ואמר שעל אף שהחוק מוכן, סיעתו לא תגיש את הצעת החוק עד שיסתיים תהליך ההידברות בכנסת, לפיד פנה לציבור החרדי ואמר: "אי אפשר להמשיך ככה. זה פצע פתוח. לא יכול להיות שהילדים שלנו ישרתו את המדינה, יסכנו את חייהם, ואתם תגידו, 'זה לא מעניין אותנו. יש לנו כוח פוליטי, ואנחנו נשתמש בו כדי לשחרר את הילדים שלנו ועוד נעלה להם את הקצבאות על חשבונכם'". 
 
"אנחנו חיים פה ביחד. חיים משותפים לא עוסקים רק בזכויות, אלא גם בחובות. יש לנו גורל משותף והחברה הישראלית זקוקה לחוזה חברתי חדש. איש לא מתנכל לכם. מה שאנחנו מציעים לכם, הוא בדיוק מה שאנחנו מציעים לילדים שלנו".