הכנסת חוזרת: מהרפורמה במערכת המשפט ועד לאישור תקציב המדינה

הרפורמה במערכת המשפט, תקציב המדינה וחוק הגיוס יהיו הנושאים העיקריים בהם תצטרך להתמקד ממשלת נתניהו, במושב הקיץ | סקר חדש קובע כי הנושא החשוב ביותר לטיפול הכנסת והממשלה הוא יוקר המחיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/23 10:15 ט באייר התשפג

הכנסת חוזרת: מהרפורמה במערכת המשפט ועד לאישור תקציב המדינה
מליאת הכנסת | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר חודש של פגרה, יפתח היום (א') כנס הקיץ של הכנסת, שיגיע אל סופו בעוד כשלושה חודשים בתאריך 30 ביולי. המושב הבא יפתח ב-15 באוקטובר 2023. 

סקר שערך היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה, יחד עם מנהל מכון פאנלס פוליטיקס ד"ר מנחם לזר, לקראת פתיחת מושב הקיץ מגלה כי לדעת 48% מכלל המשיבים הנושא החשוב ביותר לטיפול הכנסת והממשלה הוא יוקר המחיה. מנגד, הרפורמה המשפטית מקבלת 22% בלבד כנושא החושב ביותר. על אף המצב הביטחוני הרעוע, סוגיית הביטחון האישי, מקבלת 14% חשיבות ראשונית בלבד. הסוגיה האיראנית, עם 10% בלבד הרואים בה כחשובה ביותר.

הרפורמה במערכת המשפט

העיסוק הנרחב סביב הרפורמה במערכת המשפט נעצר בשבועות האחרונים עם תחילת שיחות ההדברות בבית הנשיא, אולם הרפורמה עתידה להיות מרכזית גם בכנס הנוכחי. בליכוד מאשימים את נציגי יש עתיד לשיחות כי הם עושים הכל כדי למנוע הסכמות.

הבוקר פורסם ב"כאן חדשות" כי לטענת בכירים במפלגת השלטון, כל עוד מפלגת יש עתיד לוקחת חלק בשיחות בבית הנשיא לא ניתן יהיה להגיע לפשרה. את השיחות הם אומרים, יש לקיים מול אנשי המחנה הממלכתי. על פי הדיווח, בכירים ביש עתיד אומרים בתגובה לדברים, שהתיאום מול המחנה הממלכתי הדוק והם רואים את הדברים בצורה דומה. לטענתם, הליכוד מנסה לסכסך בין חלקי האופוזיציה. 

לוין ורוטמן בוועדת חוקה |

לוין ורוטמן בוועדת חוקה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תקציב המדינה

תקציב המדינה לשנים 2023-2024 עבר בסוף חודש מרץ בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. עד ל-29 במאי תצטרך הממשלה לסיים את כלל הדיונים בוועדות, להגיע להסכמות, ולהמשיך להעבירו בקריאה שנייה ושלישית. היום יתקיימו דיונים על מיסוי בשוק הדיור, הרפורמה ביבוא ובהצעת התקציב לקידום תשתיות לאומיות.

חוק הגיוס

ראשי מפלגות הקואליציה התכנסו לפני שבועיים ודנו בסוגיית גיוס החרדים לצה"ל וקידומו של חוק הגיוס. גורם צבאי בכיר אמר כי ניתן יהיה לשמור על האיזון בצה"ל אם גיל הגיוס שעומד היום על 26 ירד לצד הגדלת הטבות ללוחמים. המפלגות החרדיות הבהירו בימים האחרונים מאז הדיון לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הן דורשות ממנו לעמוד בהתחייבות שנחתמו בהסכמים הקואליציוניים ולקדם את החוק במקביל לעבודה על התקציב.

חרדים מוחים נגד חוק הגיוס

חרדים מוחים נגד חוק הגיוס | צילום: Flash90