באישור היועמ"שית: המשטרה תחקור את חבר הכנסת בחשד להסתה לטרור

גלי בהרב מיארה, אישרה למשטרה לחקור באזהרה את חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית בחשד להסתה לטרור לאחר שאמר כי הוא רוצה לראות את חווארה סגורה ושרופה. בן גביר: "דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 11:34 ח באדר התשפג

באישור היועמ"שית: המשטרה תחקור את חבר הכנסת בחשד להסתה לטרור
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל, עורר סערה ביום שני האחרון לאחר שאמר בראיון לגלי ישראל כי הוא רוצה לראות את העיר חווארה סגורה ושרופה. עוד טען כי מדובר ב"אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן", זאת בעקבות הפיגוע בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד תושבי הר ברכה.

על פי פרסום של הכתב גיא פלג, היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, אישרה היום (ד') למשטרה לחקור באזהרה את חבר הכנסת צביקה פוגל בחשד להסתה בעקבות אותה התבטאות. "המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן. אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל חווארה – חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות", כך אמר אז.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "אותה יועמ"שית שמגוננת על איימן עודה שתקף את השר בן גביר, עופר כסיף שתקף שוטרים, רון חולדאי שאמר שקרא לדם ברחובות, אהוד ברק שקרא למרי אזרחי, אהוד אולמרט שקרא ל'קרב פנים אל פנים', דן חלוץ שקרא לסירוב פקודה ועוד קריאות להמרדה, אותה יועמ"שית ממהרת לחקור חבר כנסת שהבהיר בצורה חד משמעית שהתכוון לכך שצה"ל יעשה את העבודה ולא שאזרחים יקחו את החוק לידיים, וכי הוא לא בעד פגיעה בכל הערבים, אלא בתומכי הטרור בלבד. דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל והוכחה מובהקת לנחיצות הרפורמה".

חווארה ביום ראשון האחרון

חווארה ביום ראשון האחרון צילום: ללא

בתגובה לדבריו של צביקה פוגל, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בחריפות ואמר כי "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. ח"כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור".