ח"כ מעוצמה יהודית: אני רוצה לראות את חווארה סגורה ושרופה

חבר הכנסת צביקה פוגל התייחס לעימותים בחווארה בתגובה לפיגוע הקטלני: "זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן" | לפיד: "הוא צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/02/23 09:03 ו באדר התשפג

ח"כ מעוצמה יהודית: אני רוצה לראות את חווארה סגורה ושרופה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיגוע רצחני שאירע אתמול (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. כמה שעות לאחר מכן, עשרות תושבי האזור הפגינו במהלך הלילה בחווארה ודרשו מהממשלה לפעול בתקיפות נגד הטרור והתפתחו עימותים בין יהודים לערבים. חבר הכנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל, אמר הבוקר בראיון לגלי ישראל כי הוא רוצה לראות את העיר חווארה סגורה ושרופה וטען כי מדובר ב"אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן".

ח"כ מעוצמה יהודית: "אני רוצה לראות שחווארה סגורה ושרופה"

"המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן. אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל חווארה – חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות", אמר פוגל.

צילום: חופשי

פוגל הוסיף ואמר כי "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט. אני מוריד את הכפפות".

לפיד: "הוא צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור", כהנא: "איבדת את זה לחלוטין"

בתגובה לדבריו של צביקה פוגל, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בחריפות ואמר כי "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. ח"כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור".

גם חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא תקף בעקבות הדברים שאמר חבר הכנסת מעוצמה יהודית ואמר כי "ח"כ צביקה פוגל, אתה השתגעת?! איבדת את זה לחלוטין".