מכה לרוטמן: חוק היועמ"שים יצטרך לחכות

הרפורמה המשפטית אותה מקדמים חבר הכנסת שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין, מקבלת מכה קלה בכנף עם חוות דעת חדשה של היועצת המשפטית של הכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/01/23 15:26 ג בשבט התשפג

מכה לרוטמן: חוק היועמ"שים יצטרך לחכות
רוטמן ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן מקדמים בימים אלה את הרפורמה המשפטית שתביא לשורה של שינויים משמעותיים. היום (ד') גילו השניים כי חלקים מהרפורמה התעכבו, כמו למשל חוק היועמ"שים שנועד לאפשר לשרים לבחור את היועצים המשפטיים שלהם במשרת אמון. 

כדי לקצר את תהליכי החקיקה, החליטו לוין ורוטמן כי חוק היועמ"שים לא יקודם כהצעת חוק ממשלתית שהליך ההכנה שלה ארוך יותר, אלא כהצעת חוק של ועדת החוקה, שזהה להליך המזורז של הצעות חוק פרטיות, אבל יועמ"שית הכנסת שגית אפק הודיע היום לרוטמן כי לא יוכל לקדם את חוק היועמ"שים דרך הוועדה, מה שיביא לעיכוב באישור החוק.

רוטמן מברך: "אני שמח על עצתך הטובה"

חבר הכנסת שמחה רוטמן בירך על מכתבה של היועצת המשפטית של הכנסת. פסקת ההתגברות, שינוי שיטת בחירת השופטים וביטול עילת הסבירות יקודמו כהצעה מטעם ועדת החוקה. בשלב זה "חוק היועמ"ש"  לא יקודם כהצעת חוק מטעם הוועדה; "חשוב שהצדק לא רק ייעשה, אלא גם ייראה".

"בכל הנוגע לקידומה של הצעת חוק יסוד: השפיטה (תיקון – חיזוק הפרדת הרשויות) הרי שבנושא זה אני שמח על עצתך הטובה, ובוודאי שבכוונתי לקדם בוועדה דיון משמעותי על כלל הסוגיות והשלכותיהן על מנת שתונח בפני מליאת הכנסת הצעת חוק טובה ככל הניתן" אמר חה"כ רוטמן במכתבו.

בתוך כך הודיע חה"כ רוטמן ליועצת המשפטית אפיק כי חרף חילוקי הדעות ביניהם בדבר קידום הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – סמכויות הממשלה בענייניה המשפטיים) המכונה "חוק היועמ"ש" כהצעת חוק מטעם ועדת החוקה, בשלב זה לא תקודם הצעת החוק זו במסגרת הוועדה.