בנט מגיב לרפורמה המשפטית: "יש רק פתרון אחד - לשבת יחד"

ראש הממשלה לשעבר מגיב לרפורמה שמקדם השר לוין במערכת המשפט וקורה לצדדים להידבר: "האופוזיציה חייבת להבין הציבור בחר בממשלה, יש לה מנדט לבצע שינויים" | ומה הוא מציע כפתרון?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/01/23 19:41 כג בטבת התשפג

בנט מגיב לרפורמה המשפטית: "יש רק פתרון אחד - לשבת יחד"
נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

מאז הכרזתו של שר המשפטים יריב לוין על הרפורמה במערכת המשפט הארץ לא שקטה, מערכת המשפט נעמד על הרגליים האחוריות והפגנות המתנגדים לרפורמה חוזרות שבוע אחר שבוע. על רקע השיח הציבורי בנושא מפרסם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הודעה בה הוא מתייחס לרפורמה המשפטית וקובע כי רק בהידברות תוכל הרפורמה לקבל משנה תוקף ולגיטימיות ציבורית.

"זה לא סוד שאני סבור שמשך שנות דור מערכת המשפט נטלה לעצמה סמכויות יתר ובלמה כל ניסיון לתיקון" פותח בנט. הוא ממשיך" "אני מאמין שנדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט ובשנים האחרונות אף קידמנו את חלקם. אבל לא מתקנים עיוות היסטורי בעיוות אחר. אין מנוס: שני הצדדים חייבים להידבר מיד". 

הפגנת השמאל

הפגנת השמאל צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה"

בנט ממשיך וקורא להבנה שלך שני הצדדים את גודל השעה: "האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה, יש לה מנדט לבצע שינויים, יהיו שינויים, וטוב שכך. הממשלה חייבת להבין: אסור ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים, סירוס מערכת המשפט והעברת מינוי כל שופטי ישראל לידי ראש הממשלה בלבד, כפי שמוצע". 

יריב לוין |

יריב לוין | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בנט קובע כי ההצעה הנוכחית מסוכנת ומסביר: "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה. יש רק פיתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת, הנוסחה אינה מסובכת במיוחד, אם רק יגיעו שני הצדדים עם מעט רצון טוב. אנשים אחים אנחנו".