לאחר שעורר סערה: האירוע המשווה בין השואה 'לנכבה' בוטל

בעקבות שיחה ארוכה בין יו"ר יד ושם, דני דיין, ליו"ר מכון גתה, יוהנס אברט, הוחלט כי האירוע 'להבין את כאבו של האחר', המשווה בין השואה 'לנכבה' שתוכנן ליום ראשון הקרוב, נדחה לתאריך לא ידוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 13:34 יז בחשון התשפג

לאחר שעורר סערה: האירוע המשווה בין השואה 'לנכבה' בוטל
היכל הזיכרון ביד ושם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת האירוע של מכון גתה: האירוע "להבין את כאבו של האחר השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית" של מכון גתה, עורר סערה במהלך השבוע. לאחר שיחה ארוכה בין יו"ר יד ושם, דני דיין עם יו"ר מכון גתה, יוהנס אברט, הוחלט כי האירוע המשווה בין 'הנכבה' לשואה שתוכנן ליום ראשון הקרוב לא יתקיים. 

צילום: פלאש 90

"מכון גתה והנציגות הישראלית של קרן רוזה לוקסמבורג מודיעים על דחיית האירוע 'להבין את כאבו של האחר', שהיה עתיד להתקיים ב-13 בנובמבר, למועד אחר. זכר השואה וקורבנותיה הוא נר לרגליהם של מכון גתה וקרן רוזה לוקסמבורג. רבות מפעילויות מכון גתה בישראל וברחבי העולם הוקדשו ומוקדשות להנצחתם. המכון דוגל בהידברות ובדיאלוג", נמסר ממכון גתה.

יו"ר תנועת אם תרצו: ניצחון לשפיות

בתגובה מסר מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו: "ניצחון לשפיות. אנו מודים לאלפי הישראלים שהביעו את זעמם לנוכח האירוע האנטי ישראלי. אנו מתחייבים להמשיך ולפעול כדי לעצור את החתרנות המדינית הזרה של גרמניה בישראל".

כאמור, קיום האירוע הוביל לסערה ומשרד החוץ הוציא הודעת גינוי חריפה, "המשרד מביע זעזוע ושאט נפש לנוכח זילות השואה הבוטה והכוונה הצינית והמניפולטיבית ליצור זיקה שכל מטרתה הכפשת ישראל . משרד החוץ קורא לכל הגורמים המעורבים לבטל את האירוע המקומם" נמסר.

צילום: shutterstock

היהודים מתמקדים בשואה ואילו הפלשתינים מתמקדים בנכבה

כאמור, "להבין את כאבו של האחר השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית" - זוהי כותרתו של אירוע אשר היה אמור להתקיים ביום הראשון הקרוב במכון גתה בתל אביב, בחסות הקרן הפוליטית הגרמנית "רוזה לוקסמבורג', המייצגת את מפלגת 'די לינקה' וממומנת בידי ממשלת גרמניה. גם מכון גתה הוא מכון של ממשלת גרמניה ללימודי גרמנית ברחבי העולם. 

בתיאור הכנס נכתב: "כמעט 75 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל, הזיכרון נותר שטח שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית. היהודים מתמקדים בשואה, ואילו הפלשתינים מתמקדים בשנה הגורלית  1948, שבה מאות אלפים מהם היו קורבנות של בריחה וגירוש בידי לוחמים יהודים, שנה המכונה בערבית ה"נכבה" (אסון)".