מזעזע: אירוע בתל אביב במימון גרמני משווה בין הנכבה לשואה

 קרן מפלגתית במימון ממשלת גרמניה, תקיים אירוע המשווה בין השואה 'לנכבה'. במשרד החוץ הוציאו גינוי חריף ומתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מתכנן לקיים מחאה בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 16:20 יד בחשון התשפג

מזעזע: אירוע בתל אביב במימון גרמני משווה בין הנכבה לשואה
צילום: shutterstock

 "להבין את כאבו של האחר השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית" - זוהי כותרתו של אירוע אשר יתקיים ביום רביעי הקרוב במכון גתה בת"א, בחסות הקרן הפוליטית הגרמנית "רוזה לוקסמבורג', המייצגת את מפלגת 'די לינקה' וממומנת בידי ממשלת גרמניה. גם מכון גתה הוא מכון של ממשלת גרמניה ללימודי גרמנית ברחבי העולם. 

בתיאור הכנס נכתב: כמעט 75 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל, הזיכרון נותר שטח שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית. היהודים מתמקדים בשואה, ואילו הפלסטינים מתמקדים בשנה הגורלית  1948, שבה מאות אלפים מהם היו קורבנות של בריחה וגירוש בידי לוחמים יהודים,  שנה המכונה בערבית ה"נכבה" (אסון).."

קיום האירוע הוביל לסערה ומשרד החוץ הוציא הודעת גינוי חריפה, "המשרד מביע זעזוע ושאט נפש לנוכח זילות השואה הבוטה והכוונה הצינית והמניפולטיבית ליצור זיקה שכל מטרתה הכפשת ישראל . משרד החוץ קורא לכל הגורמים המעורבים לבטל את האירוע המקומם" נמסר.

בתגובה לאירוע מסר מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו': ''הממשלה החדשה חייבת לבצע הערכה מחדש של היחסים עם ממשלת גרמניה. אנו מודים לגרמנים על הסיוע הבטחוני אך לא ייתכן שבאותה נשימה גרמניה תקדם בגופים ממומנים ע''י הממשל הפדרלי, נרטיב של נכבה ושואה. זהו דבר שחייב להיפסק, ומצטרף להתערבות בהוראות הפתיחה באש, מימון ארגונים אנטי ציוניים שרודפים את חיילי צה''ל ועוד. שימו לזה סוף''.