סוף שבוע אחרון בבית: עוצר יציאות במג"ב

על רקע העלייה בתחלואה, וכדי למנוע השבתת יחידות מבצעיות, מפקד מרחב יו"ש החליט על עוצר יציאות בחיל מיום ראשון הקרוב ועד להודעה חדשה | בצה"ל ישנם פחות מאלף חולי קורונה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/08/21 16:26 ד באלול התשפא

סוף שבוע אחרון בבית: עוצר יציאות במג"ב
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע העלייה הקשה בתחלואת הקורונה, מפקד מרחב יו"ש החליט על עוצר יציאות לחיילי משמר הגבול, זאת על פי פרסום של כאן 11. 

על פי הדיווח, ועל פי ההחלטה של מפקד מרחב יו"ש, ההנחיה תכנס לתוקף החל מיום ראשון הקרוב ועד להודעה חדשה. יש לציין כי בצה"ל טרם התקבלה החלטה בנושא. עוד הוחלט כי חדר הכושר, חדר האוכל, המועדון ובית הכנסת יסגרו. 

בנוסף הוחלט על סגירת חדר הכושר, חדר האוכל, המועדון ובית הכנסת. מפקדי פלוגות הוסמכו לשחרר הביתה שוטרי מג"ב שנדרשים לציוד לקראת העוצר. מספר החיוביים לקורונה בכל החיל עומד על 70 איש בלבד, כאשר במרחב יהודה ושומרון מג"ב משרתים יותר מאלף חיילים. ההחלטה נועדה למנוע השבתת יחידות מבצעיות כפי שאירע בגלי התחלואה הקודמים. על פי הנתונים של אתמול, ישנם 964 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל המאובחנים כחולים בקורונה במצב קל ומשרת צה"ל אחד מוגדר כחולה במצב קשה. 1,758 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. 

פיקוד העורף בהובלת משרדי הבריאות יפתח ויתפעל מתחמי בדיקות סרולוגיות ברשויות המקומיות במטרה לאפשר שנת לימודים רציפה לכלל התלמידים. בדיקות נרחבות יבוצעו לתלמידים בגילאי 12-3 על מנת לאתר את אלו שהחלימו מהנגיף ובכך לזכות אותם ב"תעודת מחלים". עד כה, המבצע החל ב-4 רשויות חרדיות וזכה להיענות ציבורית גבוהה. לקראת ה-1 בספטמבר המתחמים יתרחבו גם למגזר הכללי, ופיקוד העורף יסייע למשרד החינוך שהודיע כי לא יצליח לעמוד במשימה.

כזכור, מתווה החזרה ללימודים קבע כי בשלב הראשון יערכו בדיקות סרולוגיות מקדימות לאיתור התלמידים שהיו חולים בעבר, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד, באמצעות בדיקת דם. לאחר מכן, יבדקו התלמידים שעדיין לא חוסנו או התגלו כחולים, הבדיקות האלו יערכו ממש בימים האחרונים של חודש אוגוסט, והן תהיינה על חשבון המדינה. תלמידים שיימצא כי היו חיוביים בעבר יקבלו תו ירוק שיקנה להם פטור מבידוד.