בנט: "כואב לי על כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה"

ברקע העלייה המתמשכת בתחלואה ובמספר החולים הקשים, שעלולה להוביל לעומס על מחלקות הקורונה, חשף ראש הממשלה את התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים: "אנחנו מעבירים באופן מיידי 2.5 מיליארד שקלים לחיזוק המערכת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/21 17:28 ג באלול התשפא

בנט: "כואב לי על כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה"
בנט, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

ראש הממשלה נפתלי בנט עורך הערב (ד') בקריה בתל אביב הצהרה לתקשורת, בעניין התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים, בדגש על הגדלת הקיבולת. בהצהרה ישתתפו שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר ומנהלי בתי חולים.

בנט פתח את דבריו והתייחס לגל הרביעי שמכה בישראל: "הדלתא שוטפת את העולם ואנחנו פה בישראל מנהלים מערכה נחושה כדי להתגבר על הדלתא לכן היום אנחנו נותנים בוסטר למערכת הבריאות בישראל ולצוותים הרפואיים שנלחמים שם למען הבריאות שלנו". 

ראש הממשלה הגיב בעקיפין על דבריה של שרת הפנים איילת שקד אתמול: "כואב לי על כל חולה קשה, על כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה או לדלתא. אבל גם כואב על כל בעל עסק שמאבד את עולמו בגלל שהמשבר גרם לקריסת העסק שלו, על כל ילד שיושב 200 ימים בבית. כואב גם על כל מיירט כיפת ברזל שלא נוכל לקנות שיגרום לזה שחלילה ייפגעו אנשים. לכן המערכה מול הדלתא היא בריאותית אבל היא גם מערכה למען הכלכלה, הפרנסה, ביטחון מדינת ישראל", הסביר בנט. 

מבצע החיסונים השלישי ממשיך ועד הבוקר חוסנו במנה השלישית 654,051 ישראלים. "המירוץ בין הדלתא למבצע החיסונים מחייב אותנו להיערך למצב של גידול במספר החולים המאושפזים בבתי החולים. אנחנו חייבים לאפשר הגדלת יכולת הספיקה של בתי החולים כדי להרוויח זמן עד שמבצע התחסנות ייכנס לפעולה ויתחיל לבלום את ההתפרצות". 

בסוף דבריו, בנט חשף את התכנית הממשלתית החדשה שתלחם באפשרות שישראל תגיע לסגר רביעי. "אנחנו מעבירים באופן מיידי 2.5 מיליארד שקלים למערכת הבריאות בישראל, לעכשיו ולהמשך. היעד שלנו להכפיל את יכולת הספיקה. אנחנו מוסיפים 770 מיטות, 2,000 תקנים, 3,000 סטודנטים למערכת הבריאות ומחזקים את מערך הגריאטריה במאות עובדים ו-1,000 מיטות".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה נמצאו 5,755 מאומתים חדשים, מתוך 127,010 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. בבתי החולים מאושפזים 400 חולים שמצבם מוגדר קשה, עלייה של 6 מאתמול ו-62 מונשמים. 6,580 מתו מהנגיף מאז פרוץ המגפה בישראל.

כשסיים בנט את הצהרתו, מיהר נתניהו להאשים את ראש הממשלה במילים קשות, נתניהו אמר בתגובה: "נפתלי ואיילת אתם השתגעתם? אמרתם אתמול בעזות מצח שהתפקיד שלכם זה להכיל מתים. במקום להכיל מתים אתם צריכים להציל חיים. בגלל חוסר הניסיון שלכם והבריחה שלכם מאחריות בזבזתם זמן יקר. שהיה מציל חיים".

נתניהו תקף את התנהלות הממשלה מול הנגיף, נתניהו אמר: "שבעה שבועות יותר מדי בזבזתם. לפני שבעה שבועות ביקשתי להביא לישראל את מיליוני החיסונים שהזמנו מראש וששילמנו עליהם. כל מה שהייתם צריכים לעשות זה פשוט לתת הנחיה להביא את מיליוני החיסונים של החיסון השלישי לארץ ולהתחיל מיד לחסן את אזרחי ישראל כשההתפרצות עוד הייתה בחיתוליה".