התפשטות הקורונה משרד החינוך קורס: פיקוד העורף יבצע את הבדיקות הסרולוגיות

כחלק ממתווה פתיחת שנת הלימודים התבקשו במשרד החינוך לערוך בדיקות סרולוגיות לכל התלמידים, במשרד נכשלו במשימה כבר לפני הראשון בספטמבר ובפיקוד העורף נקרא לסייע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/08/21 14:06 ד באלול התשפא

משרד החינוך קורס: פיקוד העורף יבצע את הבדיקות הסרולוגיות
פיקוד העורף, צילום: דובר צה"ל

שנת הלימודים מתקרבת וסימני השאלה גוברים, בממשלה אישרו מתווה שאמור לאפשר את פתיחת השנה כסדרה אך כרגע במשרד הבריאות מתקשים לעמוד בעומס הדרישות שנועדו לצמצם את ההדבקה. אחד התנאים שהציבו בממשלה היה בדיקה סרולוגית לכל התלמידים לפני הראשון בספטמבר, פיקוד העורף גוייס למשימה שהייתה גדולה על משרד החינוך.

בשנה האחרונה פיקוד העורף לקח חלק במאמצים חוזרים ונשנים להתמודדות עם נגיף הקורונה. כשהעיקרי ביניהם הוא הקמת מפקדת אלון, שבשיתוף עם כלל הגורמים והגופים פעלה רבות למען צמצום התחלואה, קטיעת שרשראות ההדבקה וסיוע למרחב האזרחי.

גורם בכיר בפיקוד העורף אמר: "אנחנו מסגלים את ההבנה שעלינו ללמוד לחיות לצד הנגיף אבל גם לעשות את המרב על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר בצורה שתהיה בטוחה לכל התלמידים".

פיקוד העורף בהובלת משרדי הבריאות יפתח ויתפעל מתחמי בדיקות סרולוגיות ברשויות המקומיות במטרה לאפשר שנת לימודים רציפה לכלל התלמידים. בדיקות נרחבות יבוצעו לתלמידים בגילאי 12-3 על מנת לאתר את אלו שהחלימו מהנגיף ובכך לזכות אותם ב"תעודת מחלים". עד כה, המבצע החל ב-4 רשויות חרדיות וזכה להיענות ציבורית גבוהה. לקראת ה-1 בספטמבר המתחמים יתרחבו גם למגזר הכללי, ופיקוד העורף יסייע למשרד החינוך שהודיע כי לא יצליח לעמוד במשימה.

כזכור, מתווה החזרה ללימודים קבע כי בשלב הראשון יערכו בדיקות סרולוגיות מקדימות לאיתור התלמידים שהיו חולים בעבר, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד, באמצעות בדיקת דם. לאחר מכן, יבדקו התלמידים שעדיין לא חוסנו או התגלו כחולים, הבדיקות האלו יערכו ממש בימים האחרונים של חודש אוגוסט, והן תהיינה על חשבון המדינה. תלמידים שיימצא כי היו חיוביים בעבר יקבלו תו ירוק שיקנה להם פטור מבידוד.

בית ספר ריק

בית ספר ריק, במשרד החינוך מקווים להימנע מהדבקה.                                                  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לצד הבדיקות הסרולוגיות על פיקוד העורף הוטלו עוד שלוש משימות:

  • פרויקט "אנשי חיל"
    לאחר שפעל במהלך כל השנה האחרונה וסייע ל-240 רשויות ול-142 ישובים, פרויקט "אנשי חיל" יחזור לפעילות בשבועות הקרובים. מדובר בהשקעת תקציבי הסברה, כוח אדם וסלי מזון לנתמכי רווחה לתמיכה ברשויות מקומיות להתמודדות עם הנגיף.
  • סיוע לבתי החולים
    גיוס היחצ"בים (יחידות צבאיות בבתי החולים) לסיוע במחלקות הקורונה לכחודש עד חודשיים. הכוחות יתגברו בגדודי רפואה ובפלוגות יחצ"בים בסד"כ של כ-200 אנשי מילואים ל-20 בתי חולים כלליים ועוד 7 בתי חולים גריאטריים שיש בהם מחלקות קורונה.
  • מאמץ החיסונים
    1. מבצע "חוסן לאזרח" - יצא לדרך ב-27 רשויות מקומיות, ועתיד להתרחב לעוד כ-20 רשויות במטרה לעודד התחסנות ולהנגיש את החיסונים לבני נוער באמצעות מופעים שונים ברשויות, בהתאם לקהל היעד. 
    2. מאמץ מתן מנת החיסון השלישית לאוכלוסייה המבוגרת באמצעות גיוס חובשים לסיוע בקופות החולים. כ-600 חובשים יפוזרו בנקודות החיסונים בכ-207 מרפאות בכל הארץ.

 


(פעילות פיקוד העורף בסגרים הקודמים).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן