הרב בני לאו מתנצל: טעיתי כשהשוויתי בין הרב עובדיה ועודד קוטלר

לאחר שעורר סערה כשהשווה בין קללות הרב עובדיה לנאום הבהמות של עודד קוטלר מתנצל הרב ואומר, "אין מקום להשוואה שעשיתי ואני מתנצל על כך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/06/15 12:28 כח בסיון התשעה

הרב בני לאו מתנצל: טעיתי כשהשוויתי בין הרב עובדיה ועודד קוטלר
יחצ, צילום: יחצ

לאחר שעורר סערה כשהשווה בין קללות הרב עובדיה יוסף ונאום הבהמות של עודד קוטלר, מתנצל הרב בני לאו על דבריו ומבהיר כי לא היה להם מקום.

"מי שמכיר אותי יודע את הקירבה הגדולה שהייתה לי לרב עובדיה ולביתו. הספר שכתבתי על הרב "ממרן עד מרן" נחשב למסמך שמעמיד את הרב עובדיה בקיר המזרח של גדולי ישראל בכל הדורות. עם זאת, מעולם לא ניסיתי להגן על ההתבטאויות של הרב. הן היו קשורות תמיד (!) לכעס שגאה בו על ניסיונות של אנשים לחבל בלומדי תורה ובעולם התורה", כתב בדף הפייסבוק שלו.

"אבל (וכאן ההבדל הגדול מעודד קוטלר): מעולם הדברים הללו לא נאמרו מן הכתב.

חזרתי להתבונן בנאום של קוטלר וכאבתי לראות שהוא קרא את הדברים מן הכתב. מה שאומר שהגידוף והעלבון באו לא מאיזו התפרצות של רגש גואה אלא תוכננו בקפידה. לכן אין מקום להשוואה שעשיתי ואני מתנצל על כך”.

עוד הוסיף הרב בני לאו וכתב "עוד הערה למגיבים שעולבים במילים קשות את קוטלר. מסורת בידינו (מפי בעל ה"תניא") שלא אומרים "להבדיל" בין יהודי ליהודי. אנשים אחים אנחנו".

כזכור, הבוקר השווה הרב לאו בין קללותיו של הרב עובדיה יוסף לנאום הבהמות של השחקן עודד קוטלר. "אתמול בלילה שמעתי את עודד קוטלר מתפתל בהסבר על "נאום הבהמות" שלו. התבוננתי בעצב באיש הזה שמעוטר בכל כך הרבה תהילה בימאית וניסיתי להבין. זה כבר ירדוף אותו לפרק חייו הבא”, כתב הרב לאו.

"עם או בלי "להבדיל" מחשבתי נדדה אל מעידות הלשון של הרב עובדיה יוסף ז"ל. כל כך הרבה כתב ביופי ובכל זאת זוכרים לו את הקללות והנאצות שנפלטו מפיו בדרשות העממיות. כשאתה עודד קוטלר שמשחק את התפקיד הראשי ב"גבירתי הנאווה" המילים שלך נשמעות כמו שירה. כשאתה מדבר באופן ספונטני בקרב חברים שלך יוצאות ממך מילים אחרות, החבויות בתהום הנפש על גווניה השונים".

"כך גם היה סיפור השפה של הרב עובדיה. הספרות שלו היא שירה. דברי התורה פיוט. אך כשדיבר "מחוץ לטכסט" פרצו ממנו מילים שהיו חבויות בעומקים של נפש, גם היא על גווניה השונים”, הוא הוסיף.

"אנשי תרבות ורוח קרוצים מגוף ונפש כשאר האדם. חכמינו שהכירו בגבולות האדם הציעו לנו להיות גיבורים על עצמנו ולכבוש את תהומות הנפש כדי שלא נזהם את הסביבה”.