שנתיים אחרי אזריה: בצלם בתיעוד נוסף

ארגון השמאל הקיצוני פרסם תיעוד נוסף מהתקרית ביריחו, במהלכו נראה כאילו המחבל פונה מהזירה כ-25 דקות לאחר שנורה. בצה"ל התייחסו לסרטון הערוך ואמרו כי "נפתחה חקירת מצ"ח ובמקביל נמשך התחקיר המבצעי המלא לאירוע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/02/18 16:36 יג באדר התשעח

שנתיים אחרי אזריה: בצלם בתיעוד נוסף
החיילים מכים את המחבל שניסה לתקוף אותם, צילום: צילום מהסרטון של בצלם

לפני כשבוע חיסל צה"ל מחבל שניסה לפגוע בכוח שהיה במסגרת פעילות מבצעית ביריחו, בעוד הפלסטינים טענו כי הוא נורה ואז הוכה למוות. ארגון "בצלם" פרסם היום (רביעי) תיעוד נוסף של האירוע ממצלמות אבטחה, באמצעותו ניסו לחזק את טענת הרצח.

במהלך הפעילות של גדוד לביא ניסה יאסין א-סראדיח לתקוף חלק מהלוחמים באמצעות מוט ברזל. בתגובה הוא נורה בחלק גופו התחתון ולאחר מכן השתלטו עליו שאר הלוחמים.

מאוחר יותר הוא פונה לקבלת טיפול רפואי אך בהמשך הוא מת מפצעיו, כשבתקשורת הפלסטינית טענו כי הוא נהרג כתוצאה מהמכות שקיבל ומאחר ולא קיבל טיפול רפואי באופן מיידי.

בצה"ל התייחסו אז להאשמות הפלסטיניות, כי המחבל נורה בתגובה לתקיפתו, כשעל גופו נמצאה סכין. בהמשך, נאמר בהודעה, הוא פונה להמשך קבלת טיפול אך לאחר זמן קמה נקבע מותו.

בסרטון החדש שהופץ היום על ידי "בצלם", תועדו הלוחמים ממספר מצלמות אבטחה כשנראה כי מרגע שא-סראדיח נורה ונגרר לאחת הסמטאות ועד שפונה לקבל טיפול באמצעות ג'יפ צבאי עברו יותר מ-20 דקות.

כמו כן, במהלך התיעוד נראו החיילים כשהם מכים את המחבל מספר פעמים, מייד לאחר שנורה וגם דקות ספורות אחריו, אך מהתמונות לא ניתן לדעת בוודאות מה אירע מאחר והסרטון ערוך ולא רואים בבירור.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות האירוע ומכיוון שהמחבל מת בעת שכבר היה נתון במעצר בידי כוחות צה"ל, נפתחה חקירת מצ"ח במסגרתה נבחנות נסיבות מותו וכן בוצעה נתיחה בגופה. במקביל נמשך התחקיר המבצעי המלא לאירוע".