למרות ספירת העומר: אברהם פריד יופיע בטקס יום הזיכרון לראשונה אי פעם

הזמר החסידי המצליח יופיע לראשונה בטקס יום הזיכרון בבריכת הסולטן, הנערך על ידי עיריית ירושלים, למרות קיומו של הטקס בימי ספירת העומר

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 15:20 ל בניסן התשפד

למרות ספירת העומר: אברהם פריד יופיע בטקס יום הזיכרון לראשונה אי פעם
אברהם פריד, צילום: David Karsenty-cc-by, ויקיפדיה

למרות שהוא מנהל קריירה מצליחה וארוכת שנים, הזמר החסידי אברהם פריד מעולם לא הופיע בטקס יום הזיכרון המתקיים מדי שנה בבריכת הסולטן. השנה, כך נודע ל"חדשות כיפה", הזמר יופיע שם לראשונה. הסיבה לכך שזה לא קרה עד היום היא התאריך של הטקס, ד' באייר, הנופל על ימי ספירת העומר בהן אסורה שמיעת שירים כחלק ממנהגי האבלות. דב קלמנוביץ, יו"ר ארגון זוכרים, פנה לפריד פעמים רבות וניסה לשכנע אותו להשתתף באירוע אך פריד מעולם לא הסכים.

בזכות הקשר ליוסי הרשקוביץ ז"ל - אברהם פריד יופיע בבריכת הסולטן

אחד הדברים שגרם לפריד לשנות את דעתו השנה ולהסכים לראשונה לבקשתו של קלמנוביץ היא קרבתו למשפחתו של רס"מ יוסי הרשקוביץ הי"ד, מנהל בית התיכון הדתי אורט פלך בנים בירושלים. סיפור חייו של יוסי היה שזור במוזיקה ונגינה חסידית בפרט. פריד הגיע אל בית האבלים של משפחת הרשקוביץ ונקשר אל סיפורו של יוסי ואל בני המשפחה. סיפור חייו ונפילתו של יוסי הי"ד יפתח את טקס הזיכרון בבריכת הסולטן והעובדה הזו השפיעה מאוד על פריד.

פריד אמר שהשנה הזו, לאור העובדה שהמלחמה עודנה מתנהלת, והקשר הקרוב שרקם עם כמה וכמה משפחות שכולות, גרמו לו להסכים להופיע. לבקשתו הוא יופיע בא-קפלה, ללא כל ליווי של כלי נגינה, וישיר את השיר "עלה קטן שלי". באותו ערב פריד יופיע פעם נוספת באירוע הזיכרון של גדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה" שיתקיים בבנייני האומה.