לקראת שבוע מתוח: החוק לצמצום עילת הסבירות יובא מחר לקריאה ראשונה

החוק לצמצום עילת הסבירות יובא מחר לקריאה ראשונה במליאת הכנסת ועל פי התכנון יאושר בקריאה שנייה ושלישית בסוף כנס הקיץ | ביום שלישי מתוכנן "יום התנגדות" נוסף שיכלול הפגנות, חסימות ושיבושים בכל רחבי הארץ

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 07:37 כ בתמוז התשפג

לקראת שבוע מתוח: החוק לצמצום עילת הסבירות יובא מחר לקריאה ראשונה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת שבוע מתוח: ועדת החוקה של הכנסת אישרה ביום שלישי האחרון לקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד: השפיטה - צמצום עילת הסבירות. בתוך כך, מחר (ב') מליאת הכנסת צפויה לאשר בקריאה ראשונה את הצעת החוק. בהמשך שבוע יתקיימו דיונים בוועדת החוקה על החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית שעל פי התכנון יובא לאישור סופי במליאה ב-19 ביולי.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הבהיר אמש בריאיון ברשת 13 כי אם ביטול עילת הסבירות אכן יעבור בקריאות שנייה ושלישית, לא יהיה טעם בחזרה לשיחות ההידברות בבית הנשיא. "אין סיבה לחזור לשיחות בבית הנשיא. אני לא רואה איך חוזרים מזה", אמר לפיד.

"אם תחליט הממשלה לחוקק - התגובה של עם ישראל תהיה עוצמתית"

כאמור, אחרי שחוק עילת הסבירות עבר השבוע בוועדת חוקה, מארגני המחאה הודיעו כי ביום שלישי מתוכנן "יום התנגדות" נוסף שיכלול הפגנות, חסימות ושיבושים בכל רחבי הארץ. לפי הודעתם, ביום שלישי הקרוב, החל מהשעה 8:00 בבוקר, יתקיימו הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בשעה 16:00 מתוכננת הפגנה בנמל התעופה בן גוריון, והחל מהשעה 20:00 יתקיימו הפגנות וצעדות בערים שונות.

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים, השבוע |

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים, השבוע | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מארגני המחאה כתבו: "ארגוני המאבק בדיקטטורה קוראים היום קריאה אחרונה לממשלת ישראל לעצור את החקיקה, ולא להביא להצבעה בקריאה ראשונה את החוק הדיקטטורי הראשון שיתן לממשלה צ’ק פתוח לפעול בחוסר סבירות קיצוני. אם תחליט הממשלה לחוקק - התגובה של עם ישראל תהיה עוצמתית. חקיקה בניגוד לרצון העם תהפוך את הממשלה המכהנת לממשלה לא לגיטימית, והתגובה הציבורית תהיה בהתאם".