טלי גוטליב: "המפגינים פשוט מטומטמים, הם מהונדסי תודעה ושטופי מח"

חברת הכנסת ממפלגת הליכוד תקפה את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית וטענה כי בית המשפט העליון יוכל לפסול חוקים גם לאחר ביטול עילת הסבירות: "ברור לכל בר דעת שבג"צ מוסמך להתערב בכל החלטת ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/23 21:56 יט בתמוז התשפג

טלי גוטליב: "המפגינים פשוט מטומטמים, הם מהונדסי תודעה ושטופי מח"
חברת הכנסת טלי גוטליב, צילום: עמיאל ירחי כיפה

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת גם היום (שבת), אחרי שחוק עילת הסבירות עבר השבוע בוועדת חוקה. המארגנים מתכננים להמשיך מרחוב קפלן בתל אביב ללילה של מחאה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט וביום שלישי מתוכנן "יום התנגדות" נוסף שיכלול הפגנות, חסימות ושיבושים בכל רחבי הארץ. חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה את המפגינים.

גוטליב: "תכלס בושה"

חברת הכנסת מהליכוד כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "כנראה המפגינים פשוט מטומטמים תסלחו לי. אם הם אשכרה חושבים שביטול עילת סבירות היא דיקטטורה הם מהונדסי תודעה ושטופי מח", פתחה.

המפגינים באיילון, הערב

מפגינים באיילון | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לדבריה, ביטול עילת הסבירות לא יפגע ביכולותו של בית המשפט העליון לבתערב בהחלטות ממשלה. "הרי ברור לכל בר דעת שבג"צ מוסמך להתערב בכל החלטת ממשלה משיקולי צדק, מידתיות, פגיעה בזכויות אדם ועוד. אך המפגינים המופרעים לא נותנים לעובדות לבלבל אותם.. תכלס בושה".

מארגני המחאה: "חקיקה בניגוד לרצון העם תהפוך את הממשלה המכהנת לממשלה לא לגיטימית, והתגובה הציבורית תהיה בהתאם"

מארגני המחאה כתבו: "ארגוני המאבק בדיקטטורה קוראים היום קריאה אחרונה לממשלת ישראל לעצור את החקיקה, ולא להביא להצבעה בקריאה ראשונה את החוק הדיקטטורי הראשון שיתן לממשלה צ’ק פתוח לפעול בחוסר סבירות קיצוני. אם תחליט הממשלה לחוקק - התגובה של עם ישראל תהיה עוצמתית. חקיקה בניגוד לרצון העם תהפוך את הממשלה המכהנת לממשלה לא לגיטימית, והתגובה הציבורית תהיה בהתאם".