גוטליב שחזרה בדמעות: "לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי"

חברת הכנסת טלי גוטליב שהתמודדה עם מפגינים שחסמו את ביתה הבוקר, שחזרה בוועדת חוקה את הרגעים הקשים: "סגרו במסקנטייפ את המפתח של הדלת" | בסרטון מתוך הבית הנצור אמרה: "הם ירדו מהפסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 10:56 כט בשבט התשפג

גוטליב שחזרה בדמעות: "לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי"
טלי גוטליב, שיחזרה את האירועים בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערה בוועדת החוקה: במהלך דיוני וועדת חוקה היום (ב') שחזרה חברת הכנסת טלי גוטליב את שעברה במהלך ההפגנה מחוץ לביתה הבוקר. כאמור, חברת הכנסת הייתה נצורה בביתה במשך דקות ארוכות כאשר מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית, חסמו את ביתה  למרות שהסבירה כי היא צריכה לקחת את ביתה האוטיסטית למסגרת.

גוטליב: "אתם לא תפגעו בפרטיות בשם המחאה"

בוועדת החוקה אמרה חברת הכנסת גוטליב: "אתם לא תבואו לדלת בית של בן אדם, תשבו שם בשיא האנרכיסטיות, תוך הפגנת אלימות - לסגור לי במסקנטייפ את המפתח של הדלת ולומר לי שאני לא אצא היום מהבית". בהמשך הוסיפה חברת הכנסת: "אנחנו כאן ואנחנו נתווכח, ואנחנו נסכים או לא נסכים אבל אתם לא תפגעו בפרטיות בשם המחאה. אני לא יודעת מי עומד מאחורי זה אבל זה מתוזמר וממומן".

"אם אני חלילה הייתי מאבדת עשתונות זה היה עלול להיגמר ברע"

"אנחנו שליחי ציבור בין ימין ובין שמאל" אמרה גוטליב, "כל אחד בהתאם למנדט שלו באנו לעשות טוב לעם ישראל, יש לזה מחירים". בהמשך תהתה גוטליב מה היה קורה אם האירוע היה מידרדר לאלימות ואמרה: "ואם אני חלילה הייתי מאבדת עשתונות זה היה עלול להיגמר ברע, זה היה עלול להגיע לצעקות או חלילה לאלימות ואני לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי".

גוטליב קראה לכוחות הביטחון לפעול על מנת שדבר כזה לא יקרה שוב: "אני קוראת לשירות הביטחון כללי, תפעילו מידע ותאספו מידע כי היום זה הפתיע את כולם לא רק אותי, את כ מי שערבו לו בבית בכתובת שלו, זה דבר שאסור שיקרה בין אם אתם שמאל או ימין, זה רק קריאת השכמה".

הסרטון של גוטליב מתוך הבית הנצור

עוד מוקדם יותר, צילמה חברת הכנסת סרטון מהבית בעוד המפגינים נמצאים מחוץ לביתה ותהתה מה היה קורה אם דבר כזה היה קורה לפרקליט או מישהו אחר במדינה: "תדמיינו איך אני מוציאה את הבת שלי האוטיסטית ככה בתוך המהומה" אמרה.