מפגינים חסמו את ביתה של טלי גוטליב: "את היום נשארת בבית"

היום תצביע הקואליציה על בקריאה ראשונה על החוקים הראשונים ברפורמה המשפטית, הבוקר הגיעו מפגינים לבתיהם של חברי הכנסת רוטמן, גוטליב וקיש וחסמו את דרכם. שמונה מפגינים נעצרו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/02/23 08:41 כט בשבט התשפג

מפגינים חסמו את ביתה של טלי גוטליב: "את היום נשארת בבית"
טלי גוטליב, חסמו את יציאתה מהבית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת ההצבעה על הרפורמה: הרפורמה במערכת המשפט תעלה היום (ב') שלב, כאשר שניים מחוקי הרפורמה יעלו להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת. עוד לפני כן, יחלו הדיונים בוועדת החוקה של הכנסת על המשך הרפורמה. בתוך כך, נמשכות גם ההפגנות של מנגדי הרפורמה כשהבוקר הגיעו המפגינים לביתם של חברי הקואליציה.

המפגינים מחוץ לביתה של חברת הכנסת גוטליב צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

המפגינים חסמו את דרכו של חבר הכנסת רוטמן

בשעת בוקר הגיעו מפגינים וחסמו את הכניסה לביתם של חברת הכנסת טלי גוטליב ושר החינוך יואב קיש. בהמשך חסמו מפגינים גם את ביתו של חבר הכנסת רוטמן. המפגינים הגיעו ליישובו של חבר הכנסת רוטמן, במטרה לעכב את יציאת רכבו, לאחר מספר דקות, הצליח רוטמן לצאת לדרכו. משטרת ישראל עצרה במהלך ההפגנות שמונה מפגינים. במקביל, הפגינו מתנגדי הרפורמה גם מול ביתו של שר החקלאות באשקלון.

"תסדרי מישהו שייקח את הילדה שלך למסגרת כי את היום נשארת בבית"

תקרית חריגה וקשה במיוחד נרשמה מחוץ לביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב. מספר מפגינים חסמו את דלת ביתה של חברת הכנסת והודיעו לה כי היא "במעצר בית". לאחר שהסבירה להם כי יש לה ילדה עם אוטיזם וכי היא חייבת להוציא אותה למסגרת, הודיע לה אחד המפגינים כי "תסדרי מישהו שייקח את הילדה שלך למסגרת כי את היום נשארת בבית". המפגינים פוזרו רק לאחר שהמשטרה הגיעה למקום.

טלי גוטליב

טלי גוטליב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החסימות הצפויות בירושלים:

בתוך כך, צפויים היום שיבושים נרחבים גם בירושלים לשם יגיעו אלפי מפגינים. רחוב אליעזר קפלן ייחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין), רחוב רוטשילד ייחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת, רחוב הנשיא השישי ייחסם בקטע בין שד׳ רבין ועד צומת הרחובות מבקר המדינה - העלייה, רחוב רופין ייחסם בקטע בין צומת הרחובות הזז-בן צבי ועד צומת הרחובות וולפסון-לורך נתנאל.

ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה

ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה צילום: Erik Marmor/Flash90