ילדים זה שמחה: היישובים הסרוגים מובילים ברשימת הילודה של הלמ"ס

הציונות הדתית כבשה את רשימת היישובים בעלי אחוז הילודה הגבוה ביותר בדוח מיוחד של הלשכה במרכזית לסטטיסטיקה לקראת יום הילד הבין-לאומי. בנוסף ביהודה ושומרון ישנם קרוב ל-50 אחוז ילדים

חדשות כיפה מירב כהן 18/11/18 18:55 י בכסלו התשעט

ילדים זה שמחה: היישובים הסרוגים מובילים ברשימת הילודה של הלמ"ס
צילום: שאטרסטוק

לכבוד יום הילד הבין לאומי הצפוי להתקיים ביום שלישי (20.11) ערכה הלשכה במרכזית לסטטיסטיקה מיפוי של אחוז הילדים ביישובים השונים ביחס לכלל האוכלוסייה ביישוב. יישובים סרוגים מהצפון ועד הדרום מובילים ברשימת הילודה של הלמ"ס ביישובים הקטנים (עד 5000 איש). עוד נתון משמח -בכל אזור יהודה ושומרון יותר מ-48 אחוזים הם ילדים, ובכך עוקפים תושבי יו"ש את כל הערים הגדולות בארץ. 

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כשליש מהאזרחים בארץ הם ילדים. בסוף שנת 2017 חיו בישראל 2.908 מיליון ילדים (בני 0-17). מתוכם כ-2.086 מיליון ילדים יהודים. הציונות הדתית כבשה את כל רשימת היישובים הקהילתיים המובילים בילודת ילדים.  

הרשימה נפתחת עם היישוב מחנה יתיר, השוכן בחבל יתיר בדרום הר חברון, המוביל עם כמעט 67 אחוז ילדים. לא רחוק ממנו עם 66.3 אחוזים הגיע היישוב הקהילתי דתי- מצפה אילן, השוכן בין קציר לחריש במועצה האזורית מנשה.

במקום השלישי והמכובד עם 65.7 אחוז הגיעו שלושה יישובים סרוגים: היישוב נגוהות השוכן במערב הר חברון. היישוב ברוכין בשומרון והיישוב נטע במועצה האזורית לכיש. נטע קלט ב-2005 את תושבי כפר דרום אחרי ההתנתקות מגוש קטיף. 

גם המקומות הבאים ברשימה נכבשו על ידי הציונות הדתית. 64.8 אחוזים מהתושבים ביישוב מרחב עם הם ילדים. הישוב הדתי-קהילתי שייך למועצה האזורית רמת הנגב, ושוכן בין הישובים ירוחם ושדה בוקר. במקום הבא נמצא היישוב הדתי קהילתי-רתמים הנמצא בשוליים המזרחיים של חולות חלוצה. 

את הרשימה חותמים שלושה יישובים, גם הם בני המגזר. היישוב שלומית הוקם על ידי בוגרי מכינת עצמונה קיבל 63.7 אחוז. מיד אחריו עם 63.6 אחוזים הגיע היישוב רותם-ישוב דתי חילוני בבקעת הירדן. את הרשימה חותם היישוב בני נצרים שהוקם על ידי משפחות שפונו מהיישוב נצרים בגוש קטיף במהלך תכנית ההתנקות.