מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשלושה שלבים | ההצעה שאישר חמאס ותגובת הבכיר ישראלי: הם מתבצרים בעמדתם

עיתון אל אח'באר הלבנוני הציג את פרטי ההצעה שאותה אישר חמאס: עסקת החטופים תתחלק לשלושה שלבים, כל אחד יימשך 42 יום. בחמאס לא מתחייבים כי 33 החטופים שישוחררו יהיו בחיים ודורשים 30 מחבלים עם מאסרי עולם על כל חיילת | בכיר ישראלי: חמאס ממשיך להתבצר בעמדתו

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 07/05/24 13:30 כט בניסן התשפד

בשלושה שלבים | ההצעה שאישר חמאס ותגובת הבכיר ישראלי: הם מתבצרים בעמדתם
סינוואר, נתניהו וביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר שאתמול הודיע חמאס על הסכמתו להפסקת אש, היום (ג') נחשפו פרטי ההצעה אליה הסכים הארגון בעיתון אל אח'באר הלבנוני. לפי הדיווח, עסקת החטופים תכלול שלושה שלבים אשר כל אחד מהם יימשך 42 ימים. בשלב הראשון ישראל תעצור את הפעולות הצבאיות ותיסוג ממרכזי הערים, האיסוף המודיעיני והפעילות האווירית מעל שמי הרצועה ייפסקו למשך עשרה ימים ותושבי עזה העקורים יוכלו לשוב לבתיהם בצפון הרצועה. בנוסף, ישראל תאפשר הכנסת 600 משאיות סיוע הומניטרי ביום, מתוכן 50 משאיות דלק ו-300 משאיות לצפון הרצועה.

33 חטופים ישוחררו - חיים או מתים

במקביל, בחמאס ישחררו לאורך השלב הראשון 33 חטופים, חיים או מתים, מהקטגוריות הבאות: נשים (אזרחיות וחיילות), ילדים (מתחת לגיל 19 שאינם חיילים), מבוגרים (מעל 50), חולים ופצועים אזרחים. החטופים ישוחררו בקצב של שלושה חטופים על כל שבעה ימים כאשר הפעימה הראשונה תחל ביום השלישי להסכם. תחילה ישוחררו אזרחיות וחיילות לאחר מכן ישוחררו שאר החטופים שנותרו בקטגוריות.

המפתחות: 30 מחבלים מבוגרים על כל חטוף מבוגר - 50 מחבלים כבדים על כל חיילת

בתמורה לשחרור החטופים, בישראל ישחררו מחבלים בהתאם לקטגוריית החטופים. כך, בתמורה לשחרור נשים אזרחיות וילדים מתחת לגיל 19 שאינם חיילים, תשחרר ישראל 30 מחבלים שהינם נשים או ילדים עבור כל חטוף. לעומת זאת, עבור מבוגרים בני 50 ומעלה תשחרר ישראל 30 מחבלים מבוגרים לכל חטוף בהתאם לרשימות שיגיש חמאס. הקטגוריה עם המחיר הגבוה ביותר היא החיילות הישראליות אשר בתמורה לכל אחת מהן תיאלץ ישראל לשחרר 50 מחבלים שמתוכם 30 מרצים מאסרי עולם ו-20 מרצים עונשים כבדים.

ביום השביעי - חמאס יספק מידע על מצבם של שאר החטופים

עוד נקבע כי ביום השביעי לעסקה, החמאס יצטרך לספק מידע על שאר החטופים החיים שצפויים להשתחרר במסגרת השלב הראשון ואם מספרם לא יגיע ל-33, יושלם המספר עם גופות מאותה קטגוריה. עד היום ה-16 לשלב הראשון שני הצדדים יחלו בדיונים עקיפים לגבי חזרה להפסקת אש וביום ה-22 לעסקה ישראל תשחרר את כל מחבלי עסקת שליט שנכלאו מחדש.

ישראל תתחייב שלא לעצור את המחבלים המשוחררים באותן האשמות שבגינן נעצרו

בנוסף, ישראל תתחייב - להימנע ממעצר מחבלים פלסטינים משוחררים באותן האשמות שבגינן נעצרו בעבר, להסיר את הצעדים והעונשים שננקטו נגד האסירים והעצורים בכלא הישראלי מאז 7 באוקטובר ולהקל על הכנסת אספקה ​​וציוד הדרוש להקמת מחנות מחסה לקליטת עקורים שאיבדו את בתיהם במהלך המלחמה (לפחות 60 אלף קרוואנים ו-200 אלף אוהלים).

בשלב השני - צה"ל יעזוב את רצועת עזה באופן מלא

בשלב השני, שיימשך גם הוא 42 יום, צה"ל יעזוב באופן מלא את רצועת עזה, החמאס ישחרר את כל הגברים שנותרו בחיים, כולל אזרחים וחיילים ושני הצדדים יכריזו על חזרת שקט "בר קיימא" לרצועת עזה. בשלב השלישי והאחרון יבצעו ישראל וחמאס חילופי גופות וישראל תחל בתוכנית לשיקום רצועת עזה שתימשך בין 3-5 שנים ובסיומה יופסק המצור על עזה באופן מלא.