חוזר הביתה: יואליש קרויס קיבל חנינה מנשיא המדינה

חודש וחצי לאחר שנכלא בעוון אי דיווח לשלטונות המס, החליט הנשיא ריבלין לחון את איש העדה החרדית ואפשר לו לשוב לאשתו שנמצאת על סף לידה ולשישה עשר ילדיהם. ח"כ סמוטריץ': "מנגנון החנינה נועד בדיוק למקרים כאלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/06/17 15:17 ה בתמוז התשעז

חוזר הביתה: יואליש קרויס קיבל חנינה מנשיא המדינה
חוזר הביתה. יואליש קרויס וילדיו, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

לא רק אולמרט ישתחרר מוקדם. איש העדה החרדית, יואליש קרויס, קיבל היום (חמישי) חנינה מנשיא המדינה והוא צפוי להשתחרר לביתו כבר בימים הקרובים.

קרויס הורשע באי מסירת דיווח לרשות המסים על משחטה שהפעיל בירושלים ועל כך הוא נידון לחמישה חודשי מאסר, אותם התחיל לרצות לפני כחודש וחצי.

איש העדה החרדית, המתגורר בשכונת מאה שערים, הוא גם אב ל-16 ילדים ואחת הסיבות שנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט לחון אותו, היא העובדה שאשתו כורעת ללדת את ילדם ה-17.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיב לחנינה ואמר כי "מנגנון החנינה נועד בדיוק למקרים כאלו. לאחר שנחשפתי לסיפור של יואליש והיכרות העקיפה עם האדם ברור היה שהסיפור של קרויס הוא יחודי. יואליש הוא איש בעל חסד גדול,  מפרנס עיקרי של משפחה מרובת ילדים ואשתו צפויה ללדת בימים אלו".

https://www.facebook.com/yaircherki/posts/1295782497207287

לדבריו, "קרויס מעד ושגה בהתנהלותו, עם זאת, בהתבוננות על המציאות המשפחתית המורכבת ועל התנהלותו של קרויס לאורך השנים מתעוררת חמלה אצל כל מי שלמד את המקרה. תודתי מעומק הלב לשרת המשפטים ולנשיא המדינה שהשכילו לצלול לסוגיה ולהעניק את החנינה הכה נדרשת במקרה הזה".

מבית הנשיא נמסר, "החלטת הנשיא ניתנה בעקבות המצוקה המשפחתית הקשה אשר מטעמי צנעת הפרט לא ניתן להרחיב בה".