הרב דרוקמן בועדת חוץ וביטחון: "לא מבין איך אחרי 70 שנה עדיין רוצים לקפח את הנוער הדתי"

בישיבת ועדת חוץ וביטחון בעניין הפנימייה הצבאית אור עציון, אמר ראש מוסדות 'בני עקיבא' הרב חיים דרוקמן: "ירו חץ וסימנו את המטרה". חבר הועדה מוטי יוגב: "נתונים מסולפים והחלטה מעוותת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/17 10:26 כה בסיון התשעז

הרב דרוקמן בועדת חוץ וביטחון: "לא מבין איך אחרי 70 שנה עדיין רוצים לקפח את הנוער הדתי"
הרב דרוקמן בכנסת, צילום: באדיבות המצלם

כפי שפורסם בעבר, כבר לפני שנה החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את הפנימייה הצבאית 'אור עציון' ומאידך להשאיר על כנה את הפנימייה הצבאית החילונית בחיפה. ההחלטה עוררה ביקורת גדולה בציונות הדתית נגד החלטת שר הביטחון ומשרד הביטחון. בוועדה השתתפו בין השאר סגנית ראש אכ"א מירב קירשנר ונציגי משרד הביטחון.

במהלך הועדה, תקפו חברי הועדה, בהם יו"ר הועדה אבי דיכטר, חבר הכנסת מוטי יוגב וחברת הכנסת שולי מועלם את נציגי משרד ביטחון על חוסר האיזון לדבריהם בין ההחלטה לסגור את הפנימייה הדתית ולהשאיר את הפנימייה החילונית.

חבר הועדה, חבר הכנסת מוטי יוגב: "איש לא בדק כראוי את הנתונים, איש לא ישב לבדוק כיצד ניתן לייעל במקום לסגור, הנתונים שמציג משרד הביטחון הם בושה. הועדה הזו רגילה לועדות ענייניות ולא פוליטיות, וברך כלל אני בצד שמגן על צה"ל. כך היה בתקציב צה"ל וכך היה בשלל נושאים. אבל, לא יתכן אבל שצה"ל מופיע בועדה עם נתונים מעוותים, ללא חשיבה וללא חלופות. צה"ל תמיד ניחן ביצירתיות, איפה כל זה נעלם? אסור שמערכת הביטחון תעשה עבודה כל כך לא רצינית, זה פשוט עצוב." עוד אמר יוגב, "אנחנו מחנכים למסירות ולשליחות, וזו המטרה של הפנימייה, חייבים להפוך את ההחלטה על פיה, לטובת מדינת ישראל."



הרב חיים דרוקמן: "אני לא נכנס למספרים. אני פשוט נדהם מעצם העניין, במדינת ישראל אחרי 70 שנה, לא נעים לומר, רוצים לקפח את הנוער הדתי. מה קורה כאן? אינני מבין. ירו חץ, ומסמנים אחר כך את המטרה. איש לא בדק, וזו החלטה שרירותית לחלוטין. זהו עוול לא צודק, מה קורה כאן? אתם בעצמכם, אנשי משרד הביטחון, יודעים שזה עוול. רציתם לסגור את שתיהן? נניח. אבל זה עניין פוליטי, לסגור רק את הפנימייה הדתית".  

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי תקפה את הש ליברמן ואמרה: "שר הביטחון לא מוכן להיפגש עם הרב חיים דרוקמן וזה ביזיון. אדם שהוא אחת האושיות הבולטות בחברה, מוביל את הציבור הדתי, מקדם את השתלבותם של חיילים בצה"ל וקיבל פרס ישראל זוכה להתעלמות".

לטענתה, "זה לא רק מצד שר הביטחון אלא גם מצד הועדה בראשותו של אודי אדם. קבעו מסקנות מבלי לפגוש אפילו פעם אחת את אנשי אור עציון. פשוט נוצר כאן מצג שווא של עבודת ועדה. יש פה נציגי ציבור ואנחנו לא נעבור על כך בשתיקה".


איל בן ראובן: "זהו מוסד חשוב. אני נגד ההחלטה לסגור את הפנימייה. זהו מקום ערכי וחושב ממדרגה ראשונה. אני רוצה לשמוע חלופות לקיום אור עציון".