זו כבר בעיה של מצרים: הכתב הבכיר - זה מה שחמאס שוקל לעשות אם התמרון יורחב

במקרה בו ישראל תעמיק את התמרון לעומק רפיח, חמאס עשוי לפוצץ את הגבול עם מצרים, כך פרסם כתב כאן 11, אליאור לוי. איך חמאס יתמודד עם הביקורת? ינסה להטיל את האשמה על גורמים כמו דעאש בסיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/24 16:24 כט בניסן התשפד

זו כבר בעיה של מצרים: הכתב הבכיר - זה מה שחמאס שוקל לעשות אם התמרון יורחב
ציר פילדלפי, חמאס יפוצץ את הגדר?, צילום: Yossi Zamir,FLASH 90

צה"ל נכנס אתמול (ב') באופן רשמי לפעולה ברפיח, אך עתה מתמקד הצבא בפאתי העיר וכבש כבר את מעבר רפיח וחלק מציר פילדלפי. יחד עם זאת טרם ברור מה יעלה בגורל התמרון שעלול להשתנות במידה ותהיה פריצת דרך בכל הקשור לעסקת החטופים.

התרחיש: פיצוץ הגדר עם מצרים

העיתונאי אליאור לוי, ראש דסק פלסטינים בכאן 11, פרסם אתמול כי בחמאס נערכים לאפשרות של פלישה ישראלית לעומק העיר רפיח והרחבת התמרון. במצב כזה כך פרסם, בחמאס שוקלים תרחיש של פיצוץ גדר הגבול בין עזה ומצרים ובכך להביא לבריחתם של אלפי עזתים לכיוון סיני.

מעבר רפיח לאחר ההשתלטות

מעבר רפיח לאחר ההשתלטות, צילום: דובר צה"ל

האפשרות תביא להרג של המוני של תושבים והלחץ על ישראל יגבר

התרחיש המדובר עומד בלב הלחץ שמפעילה מצרים כנגד פעולה ברפיח והחשש שלהם לאורך כל המלחמה היה מגלי בריחה המוניים של של תושבים עתים לסיני. על פי הדיווח, בחמאס סבורים שאפשרות שכזו תביא להרג של המוני של תושבים מה שיביא ללחץ גובר על ישראל לעצור את התמרון. מאידך ציטט לוי מקור פלסטיני שהעריך כי גם במקרה בו חמאס אכן יפוצץ את הגדר, הוא ינסה להפיל את האשמה על גורמים אחרים כדוגמת דעאש בסיני.