מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכירי המחנה הרפובליקני זועמים על ביידן: "זאת בגידה בישראל"

בכירי המחנה הרפובליקני זועמים על הדיווחים כי ממשל ביידן החליט להקפיא את משלוחי הנשק לישראל. יו"ר בית הנבחרים: "זה בלתי מתקבל לחלוטין. הממשל חייב לחדול מכך באופן מיידי"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 06/05/24 19:12 כח בניסן התשפד

בכירי המחנה הרפובליקני זועמים על ביידן: "זאת בגידה בישראל"
shutterstock , צילום: בכרי המחנה הרפובליקני: מייק פומפאו, מייק ג'ונסון ומייק פנס

בעקבות הדיווח של העיתונאי ברק רביד מאתמול על כך שממשל ביידן מעכב משלוח נשק שהיה אמור לצאת בשבוע שעבר לישראל, במחנה הרפובליקני יוצאים במתקפה על ההחלטה חסרת התקדים. מייק פומפאו שהיה מזכיר המדינה של ארה"ב בתקופת נשיאותו של טראמפ תקף טראמם בחשבון X וכתב: "זו תהיה בגידה של בעלת ברית קרובה אשר נלחמת על הגנתה".

הציוץ של מייק פומפאו

הציוץ של מייק פומפאו צילום: צילום מסך

מייק פנס: "אני מקווה מאוד שזה לא נכון"

סגנו של הנשיא לשעבר טראמפ, מייק פנס, תקף גם הוא את ביידן: "אני מקווה מאוד שזה לא נכון. אמריקה עומדת לצד ישראל". בנוסף, יושב ראש בית הנבחרים של ארה"ב, מייק ג'ונסון קרא לממשל לחדול מהשהיית משלוחי הנשק מייד וכתב: "זה בלתי מתקבל על הדעת, על הממשל לסיים את ההשהיה לאלתר".

הציוץ של מייק פנס

הציוץ של מייק פנס צילום: צילום מסך

"שיחה טעונה": נתניהו וביידן שוחחו כחצי שעה

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב (ב') עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במשך חצי שעה. השיחה בין השניים הוגדרה כ-"טעונה מאוד" ועוד קודם לקיומה דובר במועצת לביטחון לאומי בבית הלבן מסר: "הנשיא יבהיר את עמדותיו לגבי רפיח בשיחה היום עם ראש הממשלה. אנחנו מאמינים שעסקת חטופים היא הדרך הנכונה ביותר להציל חיים ולהימנע מכניסה לרפיח".

תיעוד: משלוח נשק שהועבר לישראל מארה"ב