לא לבעלי לב חלש: אביו של החטוף בעזה תיאר מה ראה בסרטונים

במהלך דיון בכנסת פנה אלי שתיוי, אביו של החטוף עידן שתיוי, לחברי הכנסת והפציר בהם לצפות בסרטוני החטיפה הקשים: "ראיתי דברים שאם הייתם רואים אותם הייתם מדברים אחרת". בהמשך הדיון פנה לסינוואר: "אל תדבר עם ביבי, תתקשר אליי" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/24 15:38 כט בניסן התשפד

לא לבעלי לב חלש: אביו של החטוף בעזה תיאר מה ראה בסרטונים
אלי שתיוי אביו של עידן, תיאורים קשים מנשוא, צילום: Yossi Aloni,Flash90

בדיון שנערך היום (ג') בוועדת החינוך של הכנסת דיברו הורי החטופים בעזה. בין הדוברים היה גם אלי שתיוי, אביו של החטוף עידן שתיוי שתיאר בפני חברי הכנסת את מסכת הזוועות שראה בסרטוני החטופים שהופצו ברשת, תיאורים קשים לשמיעה. בהמשך הדיון פנה שתיוי לסינוואר עצמו ואמר: "אם יש לך את האומץ להתקשר אליי - בוא נעשה עסקה, אל תדבר עם ביבי, תתקשר אליי" והציג על דף את מספר הטלפון הנייד שלו.

"עשרות חטופים נגררים במכוניות"

"אני ראיתי סרטונים שאף אחד לא ראה פה, אני נאלצתי לראות" אמר שתיוי לסובבים, "היה 7 באוקטובר בישראל, בעוטף והיה 7 באוקטובר בתוך עזה, ראיתי דברים שאם הייתם רואים אותם הייתם מדברים אחרת. אני ארבעה ימים לא ישן".

בהמשך תיאר בפני חברי הוועדה את הדברים הקשים שראה: "עשרות חטופים נגררים במכוניות כשהפנים שלהם על הכביש, אין להם פנים כבר. האזרחים העזתים, האנשים והילדים תולשים להם איברים, אתם חייבים לראות את זה". עוד הוסיף ואמר כי הסרטונים צריכים לצאת לעולם: "אם אנחנו פה מדברים על חינוך אז צריך להראות את הסרטים לעולם, כמה שהם קשים ושאני לא יכול לישון בגללם".

הפגנה בעד העסקה, אמש

הפגנה בעד העסקה. צילום: Itai Ron,Flash90

"כששמעתי את העדויות של המשוחררות אני הבנתי שעשיתי טעות"

בהמשך הוסיף: "אני אומר לכם שאנחנו מדברים על בני שטן, אין עם מי לדבר אין פה עסקה, רק להיכנס ולהשמיד אותם. זאת דעתי והבן שלי שם, עידן שלי עובר שם התעללולויות. אני בפעימה הראשונה יצאתי ואמרתי 'קודם נשים וילדים' כי זה מה שעידן גם היה בוחר".

בסוף דבריו תיאר שתיוי את מסכת ההתעללויות שחווים הגברים בשבי, כך על פי עדויות. "כששמעתי את העדויות של המשוחררות אני הבנתי שעשיתי טעות ואני מבקש סליחה מעידן שלי. הם מסבירות לנו שבעצם הם אונסים שם גברים, מתעללים בהם, מלבישים אותם כמו נשים ומגלחים אותם. חייבים לשמוע את הדברים האלו".