האם הספורט הישראלי בדרך למהפכה בעקבות השבת?

בדיון שנערך בועדת הביקורת של הכנסת, על שילובם של ספוררטאים שומרי שבת בענפי ותחרויות הספורט השונים, אמר מייסד 'נבחרת השבת' איתן זליגר כי "הדרת 30% מהאוכלוסיה הוא מעשה לא יהודי ולא דמוקרטי". ח"כ מועלם-רפאלי: "אליפויות מתקיימות בשבת. מה זה אם לא הדרה?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/06/17 09:11 כו בסיון התשעז

האם הספורט הישראלי בדרך למהפכה בעקבות השבת?
האם יפסיקו לשחק כדורל בשבת?, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

נושא מתן שיוויון הזדמנויות לספורטאים שומר שבת, הגיע אתמול (שני) לפתחה של הוועדה לביקורת המדינה, בהשתתפות חברי כנסת, ספורטאים ונציגי אגודות הספורט.

בדיון, שזימן יו"ר הועדה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, נטלו חלק חברי כנסת מכל סיעות הבית ביניהן חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי ורחל עזריה וחברי הכנסת יהודה גליק וזוהיר בהלול. כמו כן לדיון הוזמנו נציגי ארגון 'נבחרת השבת', איתן זליגר ונחמן רוזנברג, שניהם ממקימי הארגון.

נציגי ועדת התרבות והספורט ונציגי איגודי הספורט השונים בארץ, שמעו מהמשתתפים בדיון על הקושי הרב שספורטאים שומרי שבת נתקלים בו. איתן זליגר, מנכ"ל משרד זליגר שומרון תקשורת ואב לשלוש ספורטאיות אמר כי "המציאות שכל הורה צריך להלחם על זכות כל כך בסיסית במדינת היהודים היא מציאות הזויה".

לדבריו, "הדרת 30% מהאוכלוסיה הוא מעשה לא יהודי ולא דמוקרטי. אם היו מדירים ערבים או נשים הכנסת הייתה רועדת ונרעשת. אין אפשרות למרוח את עניין ההחלטה בנושא כיוון שלצעירים הספורטאים הללו אוזל הזמן וכל שנה שהם מפסידים את אליפות המדינה מדינת ישראל משלמת בטובי ספורטאיה".

הדיון בכנסת על שילוב ספורטאים שומרי שבת

הדיון בכנסת על שילוב ספורטאים שומרי שבתצילום: נבחרת השבת

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, לו שלושה בנים שחיינים ציין כי "לדיון שהתקיים היום בכנסת התייצבו ספורטאים, הורים ונציגי אגודות שונות. יש לציין לחיוב את הנוכחות הגבוהה אך גם לציין את העובדה שישנם מנהלי ענפי ספורט שלא רק שאינם מוכנים לנהל שיח בנושא אלא גם לא מתייצבים לדיונים בכנסת, לדוגמה, איגוד השחייה".

לדבריו, "בדיון התברר שלחברי הכנסת גישות שונות בנושא וכנראה יש למצוא פתרון ספציפי לכל ענף ספורט. מתברר כי משרד התרבות והספורט ברשות השרה מירי רגב מבין זאת ולטענת אנשי משרדה הם עובדים על ניסיון למציאת פתרון שונה לכל ענף וענף".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "ספורטאים צעירים רוצים את הדבר הבסיסי שהאיגודים הממונים על ידי המדינה לא יפלו אותם. ספורטאים דתיים מתאמנים על מנת שיקחו חלק בענף הספורט כמו כולם אבל פשוט לא נותנים להם. אליפויות מתקיימות בשבת ולמעשה חוסמים אותם. מה זה אם לא הדרה?"

בסיומו של הדיון הוחלט כי המסקנות יעברו לשרת התרבות והספורט מירי רגב, ממנה יידרש לקדם את נושא השיוויון עד להצעת חוק בנושא. מארגון 'נבחרת השבת' נמסר כי "מדובר בצעד קטן לקראת הישג גדול שעשוי לשנות את פני הספורט הישראלי כולו".