"נכנסתי להיריון חודש וחצי אחרי החתונה. זאת הייתה כאפה לפנים"

היריון ראשון זאת חוויה משמחת ומרגשת, אך מלווה בלא מעט חששות ולעיתים אפילו התקפי חרדה. הנה מה שנשים באמת מרגישות בהיריון - עם 3 טיפים להתמודדות

חדשות כיפה עדי יצחקי 02/01/24 15:53 כא בטבת התשפד

"נכנסתי להיריון חודש וחצי אחרי החתונה. זאת הייתה כאפה לפנים"
היריון, צילום: Prostock-studio,Shutterstock

להביא ילדים לעולם זה דבר משמח. אולי הכי משמח שקיים. הריון כשלעצמו הוא גם סמל הנשיות, הוא זה שמחזיק את ההמשכיות. הריון זה פלא, זה הכוח להביא חיים לעולם. זה רגליים קטנטנות שזזות במתיקות שיא, הריח הממכר, הקולות הממיסים הראשונים שנשמעים ועוד מיליון דוגמאות שממלאות את הלב מבפנים. ואפרופו בפנים, האם תהיתם פעם אם רק אלו הרגשות שקיימים? או שאולי לאישה בהריון ראשון יש גם רגשות קצת פחות חיוביים? תנו לי לחדש לכם, יש לא מעט דברים שאתם לא יודעים.

נכנסתי להריון חודש וחצי אחרי החתונה. ובתור אחת שמעולם לא חלמה על ילדים: בשבילי זו הייתה כאפה לפנים. שלושה חודשים של הכחשה מלאה, עם בכי יומיומי ולא מעט התקפי חרדה. בסוף, רק לאחר מספר חודשים של טיפולים, עבודת עצמית והרבה אמונה, קיבלתי סוף סוף את ההריון באהבה. אז מה באמת עובר בראש לאישה בהריון ראשון? בואו קבלו הצצה.

הריון ראשון זו אי ודאות גדולה

הריון ראשון זו אי ודאות גדולה. זה לדעת שעוד רגע הכל משתנה ואין לדעת מה או איך זה יהיה. יש חשש נוכח האחריות הגדולה, ואיך נצליח להוסיף עוד אחד כשהזוגיות עוד לא הכי בנויה. וכמובן, מתחילת המלחמה עולות גם השאלות "לאיזה עולם אני מביאה את הילד שלי?", "איך אוכל לתת לילד את הביטחון שהוא צריך כשאני בעצמי לא מרגישה בטוחה?". אצל נשות המגויסים הפחד עוד יותר מבעבע בפנים - כל שיחת טלפון מקפיצה, ויש תחושה שהעובר מתהפך לו בכל פעם שמתפרסם שם של יתום או אלמנה חדשה. וישנה גם הדאגה לגדל את הילד לבד כשהבעל במילואים, או חס וחלילה אם יתגשמו הסיוטים וזה יהיה ככה לכל החיים.

3 טיפים להיריון ראשון

אז מה עושים? כמטפלת ברפואה סינית ואחת שעברה הריון לא פשוט, קבלו שלושה טיפים שעזרו לי משמעותית לשיפור התחושה, שרלוונטיים גם היום לאור התקופה:

1. הדבר הראשון שאת צריכה לדעת זה שההריון הוא שלך, והוא לא צריך להיות דומה לשום הריון אחר. אל תתנצלי על הקשיים שלך ודעי שכל הרגשות מותרים לך. נסי להנמיך את הסביבה ולהתרכז במה שאת צריכה. המעיטי בצריכת חדשות, והתאמני בלהגביר מחשבות טובות ורגשות חיוביים.

2. כתיבה - הדף הוא בין המקומות הבטוחים ביותר לפריקה. קחי דף ועט ופשוט תוציאי הכל, כתבי את כל המחשבות ואת כל הכאבים בלי לעצור. יכול להיות שבהתחלה לא תצא אפילו מילה, אבל בפעם השנייה או השלישית כבר תהיה לך תחושת הקלה.

3. נשימות - מהיום כל שלוש שעות את עוצרת לדקה אחת של נשימות. לכי למקום ניטרלי בבית או בחוץ, עצמי את העיניים, הניחי את יד ימין על החזה ויד שמאל על הבטן. הכניסי אוויר עד כמה שאת יכולה, החזיקי אותו בפנים ל-4 שניות והוציאי עד הסוף בנשיפה. נשימות עמוקות מסייעות בשחרור אנדורפינים מהמוח ומקלות כמעט במיידי בתחושה הרגשית עבורך ועבור תינוקך.

להביא ילדים לעולם זו הזכות והחובה הכי גדולה שניתנה לנו כנשים, אבל צריך לדעת להתכונן לזה. צריך לדעת איך לדברר את ההריון, איך לחבק אותו אבל באמת, עם כל צדדיו. להבין שהולך להתווסף משא לא קטן על הכתפיים, אבל אל תשכחי שהוא גם מוכיח, שכנראה הכתפיים שלך רחבות מספיק כדי לשאת אותו. זכרי שיש לך המון כח, לאט לאט תדעי איך להשתמש בו.

הכותבת היא מלווה מנטלית ומטפלת ברפואה סינית לנשים בהריון ראשון.