• לתקן עולם

    רקע: לפעמים ישנה תחושה שתורה ועבודה זה נחמד, אך חסר כאן איזה ערך סוחף שכדאי להיות חלק ממנו. מטרות: 1. החניך יבין שתורה ועבודה זה אידיאל עולמי, שמפתח ומקדם את העולם ע"י כך שהעבודה נעשית בצורה תורנית. 2. החניך יכיר שקיום האידיאל מתחיל ממעשיו של כל אחד ואחד.

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • זה כבר אקטואלי

    רקע: כאלפיים שנה ואולי יותר, דגל עם ישראל בלימוד תורה בבתי המדרשות לצד עבודה בשעות הפנאי כדי להתפרנס, אך במהלך התקופות הפך הפנאי להיות הערך. מה קרה שהחליטו להגדיל תורה רק עכשיו? מטרות הפעולה: 1. החניך ינתח את ההבדל בין מצב של גלות ומצב של ישיבה בארץ ישראל. 2. החניך ילמד מדוע החרדים לא מסכימים עם דרכה של תורה ועבודה.

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • כה אמר ד'

    רקע: אנו יודעים לדבר הרבה על ערכי תורה ועבודה, אך לפעמים נראה שאת המקורות איננו מכירים, וצריך לעיין בהם כדי להפרות ולרענן ידיעותינו. מטרות הפעולה: א. החניך ימצא שדרכה של תורה ועבודה הינה מסר ברור מהמקורות. ב. החניך יבין שאנחנו חיים בדרך הזאת כי כך ציווה הקב"ה.

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • נספח מס2

    נספח מס 2 -לפעולה "אין או יש גם"

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • אין או יש גם

    רקע: מקובל לחשוב ש"תורה ועבודה" זה להיות בסדר עם כולם, קצת מכל דבר וגשר מצוין בין שכבות הציבור, מתוך כך מתפספס הרעיון המרכזי של הסיסמא. מטרת הפעולה: החניך ילמד ש"תורה ועבודה" איננה שילוב בין השניים, אלא דרך חיים של תורה שכוללת בתוכה את כל התחומים הרעיוניים והמעשיים של החיים.

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • ומה אתה עשית בשביל תו''ע

    רקע: ערכי העשייה שמשתנים מעת לעת בעטיין של התמורות שחלות במרוצת הדורות, מותירים אותנו, נוער שמנסה להגשים ולתרום לבניין העם והארץ, מבולבל חסר מעש ותוהה, האם עדין ישנו קשר בין הרעיונות שמייצגת הסיסמא תורה ועבודה ובין דרכה המעשית. למה, אם כן, הפער קיים? האם אפשר אחרת? מטרות הפעולה: 1. לאבחן את מצבו של הנוער בבנ"ע, האם הוא מגשים בחייו את מטרת תו"ע? 2. להבין שאנחנו, כיחיד וכשבט, יכולים לתרום להגשמת ערכי תו"ע.

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • לכל תנועה יש שם

    רקע: לתנועה שלנו יש סיסמא, ויש לה גם שם עם משמעות, והוא חלק מרכזי בתהליך הבירור של דרכנו בבנ"ע. מיהי האיש שעל שמו נקראה התנועה ולמה נבחר הוא מכל האישים האחרים? מטרת הפעולה: להכיר את אישיותו של רבי עקיבא ואת הסיבות שהתנועה נקראה על שמו, ולהבין את משמעות השם.

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • ונמשכת שיירה ...

    ספק אם אנחנו מכירים את ההיסטוריה של התנועה שאנו חברים בה, וספק עוד יותר אם אנחנו מבינים את משמעות השם "בני עקיבא. ולכן, לפני כל הדיונים והשאלות נתחיל מהתחלה.

    מחלקת הדרכה

    15/03/03 00:00

  • מעשה שהיה לפרשת ''ויקרא''

    על רב כפייתי, על דעת ועל הדם והחלב – 3 סיפורים לפרשת ויקרא

    13/03/03 00:00

  • עשרת השאלות -קווי היסוד לחוברת

    קווי היסוד לחוברת מה הרעיון שעומד מאחורי "תורה ועבודה"? מה מקור הסיסמא? אם כך, מדוע אנחנו לא תנועת "תורה", הרי זה כבר כולל הכל? אז למה דווקא "עבודה" ולא: אומנות, עשייה, דרך ארץ או חיים? אם הדגשים על ערכי תורה ועבודה כל כך חשובים, אז למה התעוררנו רק לפני כמאה שנה? הרעיונות התנועתיים נשמעים נפלאים, אך דווקא בגלל זה הם הדרך הקשה, אז למה להתאמץ? בכל התנועות יש ביטוי לערכים בשם התנועה, כמו ב"נוער העובד והלומד", ה"צופים", ה"שומר הצעיר" אז למה אנו נקראים "בני עקיבא" ולא "תורה ועבודה"? אז למה דווקא רבי עקיבא? אז למה עקיבא ולא רבי עקיבא?

    מחלקת ההדרכה

    13/03/03 00:00

  • הקדמה לקומונרית ולמדריך

    הקדמה למדריך ולקומונרית. לפעמים יש תקופות שצריך פשוט להתכנס פנימה וללמוד קצת גם על עצמנו - מי אנחנו, מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים? כזוהי התקופה כעת. בעת שהמדינה סוערת מבית ומבחוץ, חשנו שהצורך קורא להעמיק בערכינו, במשנתינו, בדרכנו.

    לימור בן-אבי -מחלקת הדרכה

    13/03/03 00:00

  • הקדמה -לחוברת ההדרכה -אבני יסוד

    הקדמת - המזכ"ל

    מזכ''ל בנ''ע

    13/03/03 00:00

  • מעגל בתוך מעגל

    יש לך 20 שניות לענות על השאלות הבאות 1. מי היה בן גוריון )ראש הממשלה( 2. מי היה הרצל )חוזה המדינה( 3. מי אתה - )???????????????? - עבור!( שאלה לא פשוטה - בטח לא ל- 20 שניות, ואם ניתן יותר זמן??? מי אנחנו באמת? האם רק מה שנראה לעין - גוף, מראה חיצוני וכו'. או שמא יש בנו יותר מכך, משהו יותר פנימי? בפעולה זו ננסה להתבונן בתוך עצמנו ונראה ממה מורכב האדם!

    מחלקת הדרכה

    13/03/03 00:00

  • MAMALE או מה מלא ?

    "אנחנו מבטיחים להיות יותר טובים" - כל פעם מחדש עולה הניגון, אבל כמו שכולנו יודעים הפער בין הרצון לבין המציאות הוא גדול. ננסה ביחד להבין מדוע כ"כ קשה לנו להיות יותר טובים, ואיך למרות כל הקשיים בכל זאת אם נתמיד ונתאמן נוכל להיות כאלה.

    מחלקת הדרכה

    13/03/03 00:00

  • ''פתאום באמצע החיים ''

    בדרך כלל - "תן לחיות בשקט! עזוב אותי עם נשמות ורוחניות…" ולפעמים, לפעמים יש רגעים של "פתאום הרגשתי משהו בתוכי משהו שאני לא יכול להסביר אותו, וזה קורה בד"כ כאשר עומדים מול מציאות מאוד לא שיגרתית כמו אסון ח"ו. מדוע זה קורה דווקא אז ומהי בכלל אותה תחושה, ואני שלא מרגיש את זה אף פעם האם גם בי זה קיים?!?

    מחלקת הדרכה

    13/03/03 00:00

  • פעולה מס 17

    ראינו בפעולה הקודמת כי ברגעים קשים בחייו של האדם הוא חודר פנימה או רבדים עמוקים יותר בנפש, ומחפש את אלוקים רוצה להתפלל וכו'. בפעולה זו ננסה לברר מדוע בחיי היום אנו מרגישים תחושות אלו ואיך בכל זאת בשגרה היום יומית אצליח להגיע אל הפנים שבנו ולא נשאר רק ברבדים החיצוניים!

    מחלקת הדרכה

    13/03/03 00:00