פורים תשפ''ג "הבת שלי רוצה ללכת למסיבת פורים - אני מתה מפחד"

מסיבות פורים הכוללות ריקודים, שתייה והרבה בנים, גורמות ללחצים רבים בקרב הורי בנות הנוער הדתיות. לפני שאתם רצים לאסור על הבת שלכם ללכת למסיבה, אולי כדאי שתשבו ותדברו איתה

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 28/02/23 16:14 ז באדר התשפג

"הבת שלי רוצה ללכת למסיבת פורים - אני מתה מפחד"
צילום: canva

פורים מתקרב ואיתו אחד הסיוטים הגדולים ביותר של כל הורה לנערה: מסיבות פורים. מסיבות שכוללות לרוב ריקודים עד אור הבוקר, שיחות וצחוקים בין בנים לבנות והרבה שתייה. מהרגע שחודש אדר נכנס, כל הורה רוצה לעשות הכל כדי שהילדה היקרה שלו לא תלך למסיבה, אבל ההמלצה שלי היא דווקא שונה.

אתם יכולים לאסור על הבת שלכם לא ללכת למסיבה, אבל בעיני זה לא הפיתרון האידיאלי. סביר להניח שרוב החברים שלה הולכים, ותגובה כזו מצידכם תגרור אחריה תסכול ויכולה אפילו לפגוע בה חברתית. הדרך הנכונה להתמודד עם הסיטואציה היא באמצעות שיח שלכם איתה, בוא תדברו איתה על הדגשים החשובים לכם.

דברו על השתייה באופן פתוח

דברו באופן חופשי על שתייה. הסבירו לה שאתם יודעים שתהיה במסיבה שהיא הולכת אליה שתייה, אתם יודעים שרוב החברים שלה ישתו ללא גבול ואתם מבינים כמה זה מפתה. הסבירו לה בצורה בוגרת ובגובה העיניים את סכנות השתייה, למה יכולה לגרום שתייה מרובה, בטח בסביבה בה היא לא מכירה את כל הנוכחים. קיבעו ביחד איתה את הגבול, לפי הכמות שנראית לכם סבירה. פורים הוא גם חג התחפושות, והרבה בנות נוער נוטות לשכוח את כללי הצניעות ולהאמין שהתחפושת מחפה עליהם. חשוב להבהיר לבנות שגם בפורים כללי הצניעות חלים, וצריך לשים לב מה לובשים ועם מה מגיעים למסיבה.

צילום: canva

מותר לכם לקבוע שעת חזרה

כשהבת שלכם הולכת למסיבה מעורבת, חשוב לדבר גם על הגבולות בין בנים לבנות. גם אם יש רחבות נפרדות חשוב להסביר לבת שלכם את הגבולות המתאימים עם בנים: גבולות במגע, בשיח, ברמת הפתיחות. למרות שמסיבת פורים לרוב פורצת גבולות, מותר גם לקבוע יחד עם הנערה שעת חזרה מוגדרת שעד אז היא חייבת לחזור הביתה. גם אם אין לה בית ספר יום לאחר מכן, חשוב שתהיה לה שעת חזרה בעיקר בשביל הגבול: ברגע שלנערה אין שעה מוגדרת היא שוכחת את עצמה, ולא מתכננת את הזמן שלה ואת ההתנהלות שלה במסיבה.

"רק את לא מרשה"

חשוב לנהל את השיח הזה בצורה של דיון עם המתבגרת, ולא לקבוע לה חוקים שירתיעו אותה ויפגמו בקשר הבוגר שלכם איתה. עם כל זאת, ולמרות ההסתכלות בגובה העיניים, צריך לזכור שהמילה האחרונה היא שלנו. אנחנו ההורים שלה, ואנחנו המבוגר האחראי בחייה, לכן מותר לנו לקבוע לה חוקים מסוימים, גם אם היא לא מרוצה מהם. לא צריך להתרגש גם כאשר היא טוענת ש"רק את לא מרשה" בעוד שאר ההורים מאפשרים. אפשר ונכון להסביר לה כי לכל הורה יש את הכללים שלו, ואלו הכללים שלנו.

צילום: canva

הכל מתחיל מהבית

צריך לזכור שהילדים שלנו מושפעים מהבית. אם בבית שלנו פורים הוא חג של בלאגן, של שתייה ומסיבות, סביר להניח שזה מה שהם יקחו איתם. אבל אם אנחנו מתאמצים לציין את פורים כחג של קדושה, לשים דגש על המצוות ועל המשמעות שיש לחג הזה, זה ישפיע גם על היחס של הילדים שלנו כלפי החג. אין ספק שפורים זה חג שובר גבולות ותמיד יהיה דחף לפרוץ, אך הדרך שנתווה לילדים לאורך כל השנה היא זו שתשפיע עליהם גם במהלך החג.