דניאל גד: זה מה שלמדתי על המגזר החרדי

בראיון לבר זגה, דניאל גד דיבר על ההשתתפות בסדרה החדשה שתעסוק במלחמת יום הכיפורים, ועל הסדרה "שבאבניקים" בה שיחק חרדי שניסה לפרוץ את הגבולות, "אלו דברים שגדלתי לפיהם, ככה חינכו אותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/23 17:20 כג באב התשפג

דניאל גד: זה מה שלמדתי על המגזר החרדי
שבאבניקים, צילום: אוהד רומנו

מאחורי דניאל גד כבר יש רזומה של לא מעט סרטים וסדרות, אך רובנו עדיין מזהים אותו כאבינועם מ"שבאבניקים", חרדי שניסה לפרוץ את הגבולות. בקרוב הוא יופיע שוב על המסך בסדרה "המזח", שתעלה בכאן 11 לקראת יום כיפור ותספר את סיפורו האמיתי של מוצב מבודד על גדות תעלת סואץ. בראיון לבר זגה ב-ynet, הוא דיבר על ההצלחה הגדולה של שבאבניקים.

דניאל גד: "למדתי המון על הראייה"

"הסדרה הזו היא מתנה גדולה", אמר גד, "היא נגעה במרקם אנושי של ישראל 2023, ובאמת מדברת על מה זה להיות יהודי, ישראלי, חרדי ולשמור על המקום ועל הערכים שבאים מהם". כשנשאל מה למד על המגזר החרדי בעקבות השתתפותו בסדרה, השיב, "למדתי המון על הראייה. דרך הגמרא אתה יכול ללמוד על דרך התבוננות על החיים, סדר עדיפויות של התחברות לדברים שהם יותר נצחיים, חיבור להכרת הטוב ולהודיה. אלו דברים שגדלתי לפיהם, ככה חינכו אותי".

למרות ההשתתפות בסדרה כחרדי, השחקן לא הרגיש התקרבות לדת. "אני חושב שבגלל שאני בא מבית מסורתי, זה לא היה זר או שונה. ברמה היותר עמוקה אני חושב שאלה דברים שקראתי להם בשמות אחרים, אבל הם די מקבילים לערכים שקיבלתי. זה היופי ששוזר את כולנו, בסוף כולנו אחד שמחוברים ושונים. בעידן הפלורליסטי שאנחנו חיים בו האתגר שלנו זה לקבל את כל השוני שקיים מתוך אהבה וקבלה".