מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטח של עשרות קטיושות למירון | שר החוץ הצרפתי יבקר בלבנון ובישראל

סמוך לחצות נורו עשרות רקטות לעבר מירון ויישובי האזור | חיזבאללה: שיגרנו עשרות קטיושות בתגובה לתקיפות של צה"ל בכפרי דרום לבנון | שר החוץ הצרפתי יבקר בלבנון, בריאד ובישראל בניסיון לתווך בין הצדדים

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 28/04/24 07:44 כ בניסן התשפד

מטח של עשרות קטיושות למירון | שר החוץ הצרפתי יבקר בלבנון ובישראל
יירוטים בצפון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

סמוך לחצות הלילה (א') אזעקות צבע אדום הופעלו ברציפות במירון וביישובים: ספסופה, בר יוחאי ואור הגנוז. בתיעודים של תושבי האזור נראו עשרות נפילות אך במועצה אזורית גליל עליון מיהרו להבהיר כי ביישובים עצמם לא היו נפילות ולא דווח על נפגעים או על נזק. עם זאת, זוהו נפילות בשטחים פתוחים בסמוך ליישובים מירון וספסופה, אשר בהם ממוקמת בין היתר יחידת הבקרה האווירית הצפונית בהר מירון.

הירי למירון: בתגובה לתקיפה ישראלית שבה נפצעו 12 אזרחים

מאוחר יותר, בחיזבאללה לקחו אחריות על "ירי של עשרות קטיושות לעבר מירון והיישובים בסביבותיה", וזאת לטענתם "בתגובה לתקיפות הישראליות בכפרי דרום לבנון, ובמיוחד קוזח, מרכבא וצרבין". בתקיפה הישראלית שאירעה אמש בדרום לבנון חוסלו שני מחבלים ונפצעו עוד 12 אזרחים, כך לפי מקורות לבנוניים לא רשמיים.

שר החוץ הצרפתי יבקר בלבנון ובישראל בניסיון לתווך בין ישראל לחיזבאללה

ברקע הלחימה המתמשכת בין ישראל לחיזבאללה, שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה, נחת היום בלבנון במטרה לקדם את שיחות התיווך בין ישראל לחיזבאללה וזאת בניסיון למנוע הסלמה נוספת. לאחר הביקור בלבנון, סז'ורנה ימריא לפגישות מדיניות בסעודיה ומשם ימריא לביקור מדיני בישראל במסגרת מאמצי התיווך. לצרפת קשרים היסטוריים עם לבנון, ומוקדם יותר השנה סז'ורנה הציג הצעה מדינית לנסיגה של כוחות רדואן ב-10 קילומטרים - בתמורה להפסקת התקיפות בדרום לבנון.

שר החוץ הצרפתי, סטפן סז

שר החוץ הצרפתי, סטפן סז'ורנה צילום: Alexandros Michailidis,Shutterstock